Privatizarile TRAINOSE si ROSCO ar putea fi incheiate in a doua jumatate a anului urmator, ajutand astfel Grecia sa scada costurile de transport prin modernizarea retelei de cale ferata si cresterea traficului feroviar, a declarat Maniatopoulos intr-un interviu pentru Reuters, citat de portalul elen Capital, scrie Mediafax.

Agentia pentru privatizare a aprobat, la inceputul lunii noiembrie, consortiul Rossiyskie Zheleznye Dorogi (RZD)-GEK TERNA, SNCF Participations si Grup Feroviar Roman (GFR) pentru calificarea in faza B a procesului de licitatie privind achizitia a 100% din actiunile TRAINOSE.

RZD, compania care detine monopolul transportului feroviar din Rusia, participa la privatizarea TRAINOSE in consortiu cu grupul elen de constructii GEK TERNA. RZD a afirmat ca este pregatita sa investeasca cel putin 100 de milioane de euro la TRAINOSE.

Guvernul de la Atena a lansat in 2010 un program de privatizari pentru a creste veniturile la buget, parte a programelor de imprumuturi externe de la statele zonei euro si FMI. Statul nu a reusit in mod repetat sa respecte tintele asumate in privinta veniturilor din privatizari.

Maniatopoulos este al patrulea sef al agentiei pentru privatizare si ocupa postul de numai doua luni.

Grecia vrea sa obtina venituri totale din privatizari de circa 24 miliarde de euro pana in 2020 pentru a reduce indatorarea statului, estimata la 175% din PIB, si pentru a ajuta activitatea economica.

TRAINOSE opereaza 300 de rute pe o retea de 1.500 de kilometri de cale ferata si transporta anual 15 milioane pasageri si 4,5 milioane de tone de marfa. Dupa o restructurare semnificativa, compania a revenit pe profit anul trecut, cu un castig de 300.000 de euro, dupa pierderi de 33,6 milioane de euro in anul anterior.

Citeste si:

Autoritatile elene au anuntat la mijlocul lunii septembrie ca GFR, SNCF si RZD au depus scrisori de intentie pentru preluarea TRAINOSE.

Toate companiile care au transmis scrisori de intentie in prima etapa a privatizarii au primit acordul pentru a trece in faza a doua, cea a transmiterii de oferte angajante, intrucat au indeplinit condtiile minime cerute, respectiv criteriile referitoare la capacitatea financiara si know-how.

Oficialii eleni spera ca statul sa obtina in urma privatizarii companiei 200 de milioane de euro, potrivit Reuters.

Grupul de companii Grampet-GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnata in luna iulie castigator al licitatiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia. GFR, interesat si de preluarea companiei BDZ Bulgaria, opereaza pe piata din Ungaria si a anuntat ca doreste sa se extinda in Germania, Austria, Republica Moldova si Serbia.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Preluarea pachetului de actiuni de catre GFR nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.