"Nu au fost schimbari majore. A fost inca un an usor instabil si imprevizibil, la fel cum au fost ultimii cinci ani. (...) In 2013, am remarcat un apetit mai mare pentru training al antreprenorilor romani lideri de piata, care au intrat in competitie cu multinationalele", a spus Gosu.

Potrivit acestuia, in 2013 au fost cateva domenii in care s-a investit mai mult in training, precum retail, energie, productie si dezvoltare software, iar la polul opus, au fost si domenii economice intregi in plina restucturare, unde trainingul a trecut in plan secund.

"In 2013, efervescenta dezvoltarii retailului modern a «molipsit» si trainingul. Ca urmare a cererii in crestere, am lansat programe noi, specifice acestui domeniu, dezvoltate de companii de training internationale cu experienta relevanta in retail. De asemenea, pe tot parcursul anului 2013, am fost foarte solicitati de organizatii pentru designul si implementarea unor evenimente hibrid, la limita dintre workshop, training, teambuilding si conferinta. Tipul acesta de serviciu a avut cea mai mare cestere de la 130 de evenimente anul trecut, la peste 160 in 2013", a explicat seful Ascendis.

Cum au evoluat bugetele companiilor

"Perceptia noastra este ca in prima parte a anului bugetele au fost oarecum inghetate, multi manageri fiind in expectativa, dorind sa vada cum merge economia. Incepand cu luna iunie, lucrurile au revenit la normal, prea tarziu totusi pentru a mai recupera pentru intregul an", a precizat Andrei Gosu.

El a adaugat ca sunt companii in piata care au scazut drastic bugetele de training, in timp ce alte organizatii le-au crescut.

Citeste si:

"Bugetele de training sunt aliniate la strategia companiei", a spus Gosu.

Andrei Gosu caracterizeaza anul 2013 ca fiind "ultimul an din primul cincinal al noii oranduiri economice".

Schimbare in componenta veniturilor proprii

"Estimam ca nivelul cifrei de afaceri a grupului Ascendis va ramane constant, in jurul valorii de 4 milioane de euro, desi ponderea veniturilor realizate din training va scadea. Strategia de diversificare a serviciilor pe care le avem in portofoliu si de dezvoltare pe piete noi ne-a ajutat sa mentinem aceasta cifra de afaceri. Incepand de anul acesta, din grupul Ascendis fac parte EuCom, furnizor de cursuri de limbi straine, si SmartExperience, dezvoltator de programe well-being. 2013 este si primul an intreg in care operam in Republica Moldova unde am obtinut rezultate multumitoare. In plus, divizia de teambuilding a avut un 2013 exceptional", a incheiat Gosu.

Compania de training si consultanta in domeniul dezvoltarii organizationale Ascendis a fost infiintata in 1997. In anul 2012, Ascendis a facilitat peste 2.000 de zile de training si consultanta si a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro, potrivit datelor proprii.