"Am observat ca companiile vor sa-si individualizeze programele de dezvoltare pentru angajati, drept urmare, au existat multe situatii in care acestia au cerut evaluarea lor inaintea inceperii unui proiect. A revenit preocuparea pentru dezvoltarea echipelor, cu precadere in doua Marius Decuseara Brandenburgdirectii: pe de o parte, am observat o crestere a cererii de teambuilding cu mesaje puternice de invatare; pe de alta parte, exista o preocupare pentru team coaching. Am remarcat si o revenire a cererilor de interventii in zona de transformare a culturii organizationale", a detaliat Brandenburg.

El a adaugat ca domeniile cu o cerere ridicata de traininguri au fost vanzarile, customer care si leadership.

"De asemenea, am observat multe solicitari in zona de soft skills pentru angajatii aflati in contact direct cu clientul", a precizat acesta.

De remarcat in 2013 a fost aria de teambuilding, care a crescut constant de la inceputul anului si a ajuns sa aiba un impact semnificativ in cifra de afaceri a companiei la finalul anului. De asemenea, centrele de evaluare si dezvoltare au cunoscut crestere in 2013.

Evolutia bugetelor pentru training

"Organizatiile care nu mai acordasera fonduri de 3-4 ani au reinceput sa investeasca in programe de dezvoltare pentru angajati. Totusi, acestea sunt mai atente pe ce dau banii si aleg sa evalueze angajatii inainte, pentru a-i trimite doar la acele programe de care au cu adevarat nevoie", a explicat seful Trend Consult Romania.

Citeste si:

Potrivit acestuia, costul unui program de training pe angajat variaza in functie de durata programului, numarul de participanti si continutul acestuia. Astfel, in 2013, costul pentru o zi de curs pentru un angajat a variat intre 90 si 510 euro per participant, potrivit datelor proprii.

"Cifrele de mai sus nu s-au aplicat, insa, in orice situatie. Un program real de dezvoltare nu se limiteaza doar la training. In cazurile in care ne angajam alaturi de clientii nostri intr-un proiect pe termen lung, modalitatea de calcul a costurilor este diferita si nu se mai pune problema pretului per angajat", a precizat Brandenburg.

Per total, el caracterizeaza anul 2013 drept o perioada cu crestere lenta, obtinuta prin efort sustinut.

Infiintata in 2000, Trend Consult Group ofera servicii de training si consultanta, cu specializare in vanzari, customer care si business wisdom. In ultimii 13 ani, peste 10.000 de persoane au trecut prin programe sau cursuri realizate de Trend Consult. De asemenea, Trend Consult este partener si reprezentant in Romania pentru Eagle’s Flight (furnizor international de programe de invatare experientiala), Salesforce.com (cel mai inovativ sistem CRM in cloud) si Miller Heiman (the sales performance company).