In trimestrul al treilea din 2013 au fost anuntate 285 de tranzactii in sectorul bunurilor de consum, intr-o usoara scadere, de 3%, comparativ cu trimestrul anterior. Scaderea nu este atat de abrupta insa ca aceea de 15% inregistrata in activitatea de tranzactionare intre trimestrele 1 si 2 ale anului trecut.

Valoarea anuntata a tranzactiilor a scazut pana la 15 mld. dolari, de la totalul de 30 mld. dolari in trimestrul doi. In perioada analizata nu a vut loc niciuna dintre mega-tranzactiile de peste 5 mld. dolari anuntate si s-au finalizat doar patru tranzactii care au avut o valoare de peste un mld. dolari.

Dintre cele mai importante zece tranzactii finalizate in acest trimestru, patru au fost efectuate de companii din America Latina iar trei au avut ca tinta companii din China si Hong Kong. In plus, patru tranzactii din segmentul produselor alimentare si trei din segmentul bauturilor s-au clasat in top 10 tranzactii incheiate in T3 2013. Restul de trei tranzactii din top 10 au fost in segmentul produselor de uz casnic si de ingrijire personala, avand valori anuntate de la 660 de milioane de USD, la 1,1 miliarde de dolari.

Marii producatori de produse de uz casnic si de ingrijire personala sunt in cautarea unor branduri locale pe care sa le poata achizitiona si pe care sa le poata folosi ca platforma de intrare in pietele cu crestere rapida pentru produsele din propriile portofolii. In acest sens, in cel de-al treilea trimestru 2013, de exemplu, Svenska Cellulosa (SCA) a cumparat restul de 74% pe care inca nu le detinea din Vinda International Holdings, cel de-al treilea cel mai mare producator de servetele din hartie si alte produse din hartie din China. Pe acelasi tipar, L’Oréal a cumparat Magic Holdings International, cel mai mare producator de masti cosmetice din China.

Citeste si:

Totodata, numarul de tranzactii realizate de fondurile private de investitii (private equity) a crescut la 63 de tranzactii in T3 2013, marcand o evolutie de +19%.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 175.000 de angajati in 728 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 25,8 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2013.

In Romania, EY este prezenta din anul 1992. Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Compania are birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.