"CGS isi extinde activitatea intrucat avem clienti noi si, in consecinta, ne implicam in proiecte noi, pentru care avem nevoie de personal. Majoritatea joburilor scoase la concurs sunt locuri de munca nou create si, in plus, desigur ca acoperim si pozitiile ale caror ocupanti ori au promovat ori s-au orientat spre alte domenii. Suntem astfel intr-un proces de recrutare accelerata, un lucru deloc usor avand in vedere competentele lingvistice avansate si ansamblul de aptitudini pe care le cautam", a aratat Vladimir Sterescu, country manager CGS in Romania.

CGS furnizeaza companiilor solutii de outsourcing in 18 limbi straine: servicii de customer care, suport tehnic, help desk, telesales, precum si alte servicii externalizate de multe verticale de business. In Romania, activitatea CGS este organizata in trei centre, respectiv in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

Dintre cele 250 de posturi scoase la concurs de CGS, circa 150 sunt in centrul de suport din Sibiu, iar aproape 100 sunt in cel din Brasov, majoritatea joburilor fiind in limbile romana sau engleza. Pozitiile disponibile in limbile engleza, franceza, italiana, spaniola, germana sau olandeza sunt de customer care, customer support sau technical support; acestora li se adauga posturile de consultant relatii clienti, in limba romana.

Cum se efectueaza selectia

In urma analizei CV-urilor primite la departamentul de resurse umane al CGS sunt selectati candidatii pentru primul interviu, care include teste de verificare a gradului de cunoastere a limbii straine solicitate pentru fiecare pozitie, avand in vedere ca personalul trebuie sa vorbeasca fluent limba postului pe care activeaza; pentru anumite pozitii, primul interviu cuprinde și verificarea cunostintelor tehnice.

Citeste si:

"Testarea candidatilor este complexa intrucat ne dorim ca angajatii nostri sa aiba un nivel foarte bun de cunoastere a limbilor straine, care - in functie de fiecare job in parte- trebuie completat de alte cunoștinte tehnice sau diferite aptitudini. Criteriile noastre de selectie sunt intr-adevar foarte stricte, dar in Romania exista forta de munca pregatita corespunzator: trebuie doar "sa ne gasim" reciproc", a precizat Vladimir Sterescu.

Cei care sunt selectati dupa prima etapa merg apoi in cea de-a doua, in care sunt evaluate aptitudinile de comunicare cu clientii, capacitatea de a raspunde solicitarilor primite de la acestia, abilitatile de negociere, cunostintele tehnice etc- de la caz la caz, in functie de fiecare pozitie.

Dupa angajare, CGS organizeaza sesiuni de training

"Furnizam solutii de outsourcing unor companii de top din SUA si Europa, asa incat trainigurile noastre sunt realizate in colaborare cu lideri de piata din domenii extrem de competitive, precum IT si telecomunicatii, banking, online retail etc. Programele de pregatire nu sunt usoare; cei care le parcurg insa au parte de traininguri care le asigura un nivel de competenta la standardele firmelor din Forbes Top 500", a aratat Vladimir Sterescu.

In Romania, CGS are aproape 3.000 de angajati, peste 75% dintre acestia avand sub 25 de ani. Aproximativ 95% dintre angajatii CGS sunt absolventi sau studenti ai unor institutii de invatamant superior, majoritatea vorbind doua, trei, unii pana la cinci limbi straine. Castigul salarial depinde in primul rand de limba in care fiecare angajat isi desfasoara activitatea, precum si de ansamblul competentelor solicitate (tehnice, de negociere etc), asa incat in primul an de activitate veniturile totale lunare (salariu, tichete de masa, bonusuri etc) variaza in general de la venitul mediu brut pe economie pana la peste 1.500 euro brut.