„Exista premisele revenirii pe un trend pozitiv, daca, bineinteles, politicile macro-economice vor sustine investitiile. Doar cu proiecte in infrastructura, insa, nu poti sustine o crestere a constructiilor. Statul trebuie sa incurajeze cetateanul sa investeasca, iar pe actorii economici sa isi dezvolte cifrele de afaceri. La randul sau, sectorul constructiilor poate redeveni un motor al economiei romanesti, daca, bineinteles, este sustinut sa se dezvolte”, crede Alexandru Oancea, director de marketing in cadrul VEKA Romania.

Din punctul sau de vedere Romania este inca o piata tanara, cu mult potential de crestere, mai ales daca este luat in considerare programul de reabilitare termica inceput si Initiativa Europeana 20/20/20, care ar trebui dusa la bun sfarsit.

„Cresterea pe piata constructiilor este puternic legata de cresterea investitiilor, dar si de reducerea fiscalitatii si de absorbtia de fonduri europene. Este esential ca increderea consumatorului in economia de stat sa fie consolidata, pentru ca acesta sa reinceapa investitiile. Mai mult, statul trebuie sa fie un bun manager si sa reinceapa investitiile multi-anuale de eficientizare termica a cladirilor vechi”, a completat Oancea.

Alexandru Oancea a mai subliniat ca este inca timpuriu pentru a face prognoze pentru anul 2014.

„Nu ne asteptam la schimbari foarte mari fata de anul 2013, desi speram ca piata sa intre pe o panta ascendenta. Probabil ca cele mai mari schimbari se vor resimti la nivelul comportamentului consumatorului, care a devenit reticent si retinut in a face investitii importante in 2013, pe fondul tuturor schimbarilor economice si politice din Romania.

Citeste si:

Reprezentantul filialei locale VEKA apreciaza de asemenea ca pana in prezent mediul de business nu a fost deloc incurajat sau stimulat prin masuri de reducere a taxelor, ci a fost influentat doar prin marirea lor.

„Daca ne referim la foarte posibila crestere a salariului minim pe economie, cel putin in cadrul constructiilor este foarte posibil sa asistam la o crestere a angajarilor la negru, mai ales in cadrul firmelor mici care, pentru a fi competitive, vor alege sacrificiul pentru a supravietui in lipsa de comenzi constante.
In ceea ce priveste suprataxarea carburantului, impactul va fi cu siguranta negativ. Faptul ca Romania nu inregistreaza inca o dezvoltare din punct de vedere logistic ingreuneaza si mai mult segmentul transportatorilor. Acest fenomen va conduce, fara indoiala, la noi cresteri de preturi si, implicit, la reflectarea acestora in costul final al produselor. Sectorul constructiilor nu va face nici el exceptie si, din pacate, in loc sa sprijinim principalele motoare de dezvoltare economica, le ingreunam cresterea. Desigur, trebuie sa asteptam si sa vedem cum vor evolua lucrurile in continuare”, sustine Alexandru Oancea, care apreciaza ca in business-ul VEKA s-a investit constant in capacitatea de livrare rapida a profilelor catre parteneri, iar marirea unei astfel de taxe ar schimba cu mult termenii si conditiile de acum.

El este de parere ca vom putea asista la o crestere a ponderii cheltuielilor in cadrul cifrei de afaceri cu un minim 5-6% intr-un scenariu optimist, care se refera strict la influenta directa.

Oficialul companiei nu a oferit date concrete referitoare la evolutia business-ului VEKA in Romania sau a pietei PVC in 2014, dar priveste optimist anul curent.

La nivelul anului 2012, VEKA a inregistrat afaceri in crestere cu 25%, la 15 milioane de euro.
Grupul german este prezent pe piata locala prin subsidiara VEKA Romania, dar deruleaza si vanzari directe catre parteneri.
Piata locala de tamplarie termoizolanta din PVC este estimata la circa 300 milioane euro, profilele reprezentand aproximativ o treime din aceasta valoare, diferenta fiind acoperita de sticla, feronerie si accesorii.
Printre competitorii VEKA in Romania se numara Gealan si Rehau.