"Curtea Districtuala din Incheon Seul are termen ca pana cel tarziu la 30 iulie sa avizeze toate documentele ce tin de preluarea Daewoo Craiova. Dupa care contractul va trebui aprobat si de catre Guvernul Romaniei. Daca acest contract va fi aprobat pana pe 15 iulie in prima saptamana dupa aceasta data Executivul va aproba la randul sau contractul. Daca respectiva curte va alege data de 30 iulie, Guvernul isi va da acordul asupra preluarii in primele doua saptamani din august", a spus seres.

In urma cu aproximativ doua saptamani, Executivul a anuntat ca Daewoo Motors a acceptat sa cedeze statului roman 51% din actiunile detinute la uzina Daewoo Automobile Craiova si stingerea creantelor asupra societatii comerciale. Potrivit unui comunicat de presa al guvernului, situatia de la Daewoo Automobile Craiova a fost deblocata dupa discutiile purtate de o delegatie romana a Ministerului Economiei si Comertului (MEC) cu reprezentantii companiei sud-coreene intre 19 si 21 iunie a.c..

Potrivit MEC, proiectul de contract va trebui sa fie aprobat de catre Guvernul Romaniei, dar si de catre Curtea Districtuala din Incheon Seul. Daewoo Automobile Craiova nu a fost inclusa in acordul prin care compania americana General Motors a preluat in 2002 o parte dintre activele firmei coreene Daewoo Motors.

Dupa preluarea pachetului majoritar de actiuni, MEC s-a angajat sa scoata la privatizare fabrica de automobile. Pana in prezent mai multe companii si-au manifestat interesul. Printre acestea se numara si chinezii de la Chery Automobile.

Renault si GM sunt in expectativa

Renault si General Motors, doi dintre producatorii considerati favoriti la preluarea uzinei de automobile de la Craiova nu exclud posibilitatea de a participa la licitatie, insa asteapta sa vada conditiile.

"Renault examineaza toate posibilitatile de marire a capacitatii de productie pentru Logan in special in Romania. (...) Renault a vizitat de mai multe ori fabrica Daewoo pentru a face o evaluare, dar e inca devreme pentru a sti ce va urma", a declarat purtatorul de cuvant al Renault, Axelle de Ladonchamps. Ea a amintit ca acum mai bine de sase luni, alianta Renault-Nissan a trimis o scrisoare de intentie la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) prin care cerea informatii despre uzina, in vederea evaluarii capacitatilor de productie.

Renault a depus aceasta scrisoare de intentie la sfarsitul lunii noiembrie 2005. Acum patru luni, presedintele Dacia, Francois Fourmont a declarat ca daca Guvernul nu ajunge la un acord cu partea coreeana cat mai repede, Renault nu va mai participa la licitatie.

Pe de alta parte, General Motors (GM), compania care ofera licenta de productie uzinei din Oltenia, este si ea in astepare. "A trecut prea putin timp incat sa ne fi schimbat deja pozitia de vineri pana luni. (...) Ar fi un lucru prostesc sa exclud posibilitatea ca noi sa cumparam uzina Daewoo, insa conteaza si ce vrea guvernul roman si ce conditii se vor pune", a declarat pentru NewsIn, directorul de Ccmunicare al GM pentru Europa Centrala si de Est, Marc Kemper. El a adaugat ca GM urmareste cu interes piata auto din Romania si considera ca aceasta are potential.

Ford pandeste de dupa colt

Reprezentantii companiei Ford, cel de-al treilea constructor despre care s-a scris ca e interesat de uzina de la Craiova, nu doresc sa comenteze o eventuala paticipare la licitatia pentru preluarea fabricii romanesti de automobile, dar nu exclud posibilitatea ca acest lucru sa se intample.

"Guvernul roman a vorbit cu noi si cu alte companii despre facilitatile de productie de la Craiova, insa pentru moment nu avem nici un comentariu suplimentar de facut", a declarat Todd Nissen, purtator de cuvant al Ford Europe. El a adaugat ca existenta discutiilor dintre companie si guvernul roman dovedeste interesul Ford pentru uzina de la Craiova, insa considera ca acum orice alte comentarii ar fi premature.

Uzina craioveana produce zilnic 100 de unitati din modelele Matiz, Cielo si Nubira, iar pentru anul acesta are contracte ferme pentru 170.000 de cutii de viteze si 120.000 de motoare.