Unul dintre obiectivele pe care Dieter Schultz, austriacul in varsta de 43 de ani care conduce business-ul Danone pe piata locala, si l-a setat la inceputul mandatului a fost sa ii convinga pe romani sa consume un iaurt pe zi. Investitia in campania de repozitionare “Gusta viata zambind”, precum si noi lansari de produse, reprezinta pasi in aceasta directive, spune CEO-ul Danone Romania.

O parte “substantiala” a bugetului de investitii din acest an este alocata noii campanii de repozitionare “Gusta viata zambind”, prin care compania urmareste cresterea consumului de iaurt pe plan local. In prezent romanii consuma doar 6 kg de iaurt pe an, ceea ce reprezinta un iaurt la aproximativ doua saptamani. Spre comparatie, bulgarii se lauda cu un consum de 22 kg de iaurt pe an.

Totodata, compania intentioneaza sa extinda anul acesta gama de produse destinate consumului la micul dejun. Potrivit lui Dieter Schultz, gama de iaurturi dietetice a cunoscut o triplare a vanzarilor in ultimul an. existand planuri si pe zona iaurturilor dedicate copiilor (unde Danone este prezent cu brandurile Danonino sau Actikids) sau pe segmentul iaurturilor grecesti.

“Economia a crescut anul trecut, ceea ce a fost o surpriza placuta, insa consumatorii sunt inca pesimisti, mai precauti. Pe anumite categorii au fost scaderi. Mai mult, in ultimii 5 ani cosul de cumparaturi s-a redus cu 50%, oamenii cumpara mai des insa mai putin. 2013 a fost un stabil din punct de vedere volum. Ne asteptam la un 2014 plin de provocari, cu o presiune din cauza preturilor cu materia prima”, explica Schultz.

Danone produce zilnic in fabrica din Bucuresti peste un milion de iaurturi. Compania are pe plan local un portofoliu de peste 80 de referinte de produs, realizate in unitatea din Bucuresti, cu lapte colectat de la fermierii romani.

Producatorul colecteaza zilnic 200 de tone de lapte de la ferme situate pe intreg teritoriul Romaniei, investitiile realizate pana in prezent ridicandu-se la 22 milioane lei in sprijinirea acestor afaceri. Astfel, cel mai recent program in acest sens are o valoare de 9 milioane lei si a presupus dotarea unor ferme de familie cu 170 de vaci de rasa si 16 statii mobile de muls.

Afacerile Danone in Romania au atins in 2012 cifra de 506 mil. lei, potrivit ultimelor date financiare disponbile. La nivel global, cel mai mare producator de iaurturi a anuntat pentru anul trecut prima scadere a profitului anual din ultimii 10 ani. Astfel, proftul net a coborat anul trecut cu 10%, de la 1,81 la 1,63 miliarde euro, in timp ce vanzarile au avansat cu 4,8%, la 21,3 miliarde euro.

In Romania, grupul francez numara 500 de angajati.

Conform studiului Euromonitor 2012, romanii ocupa penultimul loc din Uniunea Europeana la consumul de lapte de vaca ambalat, cu numai 32 de ml de lapte pe zi de persoana, desi specialistii recomanda cel putin o cana de lapte pe zi.

In acest clasament, Romania este urmata doar de Bulgaria, cu un consum de aproximativ 23 de ml de lapte ambalat/zi de persoana. Primele tari sunt Irlanda (396ml/zi/persoana), Finlanda (341ml/zi/persoana), Suedia (251ml/zi/persoana) si Spania (245ml/zi/persoana). La polul opus, cel mai scazut consum de lapte de vaca ambalat din UE este inregistrat in Cipru (64ml/zi/persoana), Romania (32ml/zi/persoana) si Bulgaria (23ml/zi/persoana).

Potrivit estimarilor jucatorilor din industrie, piata locala a lactatelor (incluzand si piata gri) se ridica la 1,3 miliarde de euro.

In afara de Danone, cei mai importanti jucatori din piata sunt Albalact, FrieslandCampinia, Hochland si Covalact.

Citeste si La cantina cu seful Danone: Ma vad ca un antreprenor care are in spate un gigant cu multe miliarde de euro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri