Guvernul roman a sistat negocierile cu Executivul italian pentru achizitionarea unei aeronave destinate demnitarilor si vrea sa cumpere pentru astfel de zboruri speciale un avion tip Airbus 318 de la compania nationala Tarom, au declarat surse oficiale.

Potrivit surselor, reprezentantii Guvernului au inceput deja discutiile in acest sens cu cei ai Tarom.

Prin aceasta operatiune de vanzare, costurile aferente aeronavei vor fi scazute din contabilitatea operatorului aerian, scrie Mediafax.

In luna noiembrie, premierul Victor Ponta a dispus constituirea unei comisii interministeriale care sa negocieze cu Guvernul italian achizitionarea unei aeronave pentru demnitari, dupa ce oficialii Guvernului au aratat ca Romania este singura tara din Uniunea Europeana care nu are aeronava oficiala, iar Executivul de la Bucuresti trebuie sa inchirieze o aeronava de dimensiuni mai mari de la Tarom, ceea ce ridica foarte mult costul deplasarilor.

Pe fondul discutiilor legate de costuri, presedintele Traian Basescu a declarat, in primavara anului trecut, ca nu va mai utiliza aeronava pusa la dispozitie de Tarom pentru vizitele sale externe si ca, atunci cand va avea nevoie de un avion, va inchiria in regim charter de la o companie straina, iar premierul Victor Ponta a folosit in unele deplasari curse de linie sau aeronava militara Spartan.

In luna august, Guvernul a aprobat, prin ordonanta de urgenta, achizitionarea unei aeronave pentru inalti demnitari, presedintele Comisiei pentru aparare din Senat, Corneliu Dobritoiu, precizand atunci ca suma totala necesara achizitionarii in leasing a aeronavei se ridica la 56 de milioane de euro.

La data adoptarii ordonantei, premierul Victor Ponta declara ca Guvernul si-a propus sa achizitioneze o aeronava de 12 locuri pentru a fi folosita in deplasarile oficiale de catre presedintele Romaniei, prim-ministru, presedintii celor doua Camere ale Parlamentului si ministri.

In luna februarie a anului trecut, directorul general al companiei Tarom, belgianul Christian Edouard Heinzmann, afirma ca operatorul aerian, aflat sub management privat, vrea sa-si standardizeze flota de avioane, care ar trebui sa scada in urmatorii doi ani.

El arata explicat ca flota Tarom are mai multe tipuri de avioane, iar o uniformizare a acesteia ar reduce costurile cu combustibilul cu 35% si ar permite o utilizare mai ridicata a aeronavelor, precizand totodata ca operatiunile de negociere cu producatorii pentru aceasta operatiune ar putea fi initiate in 2014.

Flota companiei este cuprinsa din 4 aeronave A318, 2 aeronave A310, 4 aeronave B737 - 300, 4 aeronave B737 - 700 si o aeronava B737 - 800, plus 7 aeronave ATR 43-500 si 2 aeronave ATR 72-500.

Tarom, aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor, nu a mai obtinut profit din anul 2007.

La inceputul acestui an, Senatul a atribuit Tarom, prin negociere fara anunt de participare, un contract de 1,4 milioane de lei fara TVA, pentru servicii de transport aerian, pe curse interne, al senatorilor in acest an, suma fiind cu peste 300 de mii de lei mai mare decat cea convenita in 2013.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri