Metrorex deruleaza proiecte de extindere a magistralelor care vor dura cel putin sapte ani de-acum incolo si vor cuprinde zone de la marginea Bucurestilor, precum Laromet, parcul Bazilescu din Bucurestii Noi. "Ne vom extinde chiar pana la linia de centura si aeroporturile Baneasa si Henri Coanda, zone indepartate dar foarte solicitate si care se vor dezvolta foarte mult in viitorul apropiat", a precizat pentru NewsIn, directorul Metrorex, Liviu Soava.

"Incepand cu anul 2006, vrem sa modernizam, parcul de trenuri dar si instalatiile de transport a persoanelor cu dizabilitati sau sistemul de televiziune cu circuit inchis", a mai declarat directorul, Liviu soava. In prezent se executa lucrari de extindere a magistralei 1, de la statia Nicolae Grigorescu pana la linia de centura, mai exact la intrarea in satul Catelu.

Lucrarile au debutat in anul 1989, dar din lipsa de finantare au fost abandonate. "intreruperea lucrarilor a fost foarte paguboasa, deoarece in toata aceasta perioada s-au intreprins diverse actiuni de conservare si intretinere a santierului si s-au cheltuit mai multi bani. Costurile finale vor ajunge la cel putin 170 de milioane de euro", a afirmat directorul general.

Acum, prin intermediul unui acord cu Banca Europeana de Investitii (BEI), de 35 de milioane de euro, ce va fi semnat la sfarsitul verii, linia va putea fi terminata cel mai devreme la inceputul anului 2008.

In 2010, bucurestenii vor putea circula cu metroul pana in cartierul Bucurestii Noi, a adaugat Liviu soava. Metrorex vrea sa extinda si magistrala 4, Gara de N- 1 Mai, care va fi astfel, mult mai solicitata decat este in prezent.

De la statia 1 Mai, pana la parcul Bazilescu, vor fi construite alte doua statii de metrou. Din primele estimari, proiectul se va ridica la aproximativ 100 de milioane de euro, finantarea fiind asigurata de la bugetul de stat. Prin intermediul unui acord cu BEI, statiile vor putea fi date in functie. in prezent s-au terminat doar lucrarile de structura.

Se vor construi si doua tronsoane, care vor asigura tranzitul bucurestenilor din trei sectoare ale capitalei: Ghencea - Drumul Taberei- Universitate. Al doilea tronson, Universitate- Granitul, va facilita accesul bucurestenilor catre hipermarketul Cora. Se estimeaza ca linia de 9,8 kilometri catre Ghencea, sa fie gata in sapte ani.

Proiectul costa 500 de milioane de euro, finantarea fiind asigurata tot prin intermediul unui acord cu Banca Europeana de Investitii. Acordul ar putea fi semnat la inceputul anului 2007, asa incat lucrarile sa poata fi incepute cat mai repede .

In planurile Metrorex, linia de metrou spre aeroportul Baneasa si Henri Coanda, ar trebui sa devina functionala in 2014. Traseul nu a fost stabilit inca si se asteapta costuri sub un miliard de euro.

Potrivit conducerii Metrorex, proiectele de extindere a transportului subteran vor permite fluidizarea traficului de suprafata prin Capitala. Deja, in ultimii trei ani, metroul a devenit mijlocul de transport preferat zilnic de sute de mii de bucuresteni. Fata de 2003, anul acesta traficul de calatori a crescut cu aproape 50%, a spus Liviu soava.