Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, poarta negocieri exclusive cu principalii actionari ai Mr Bricolage, vizand preluarea participatiei de 41,9% detinuta de ANPF si pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un pret de 15 euro pe actiune, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul britanic.

Ulterior, Kingfisher va lansa o oferta catre actionarii minoritari la acelasi pret. Astfel, valoarea tranzactiei, inclusiv datoriile Mr Bricolage la 31 decembrie, ar fi de 275 milioane euro, se spune in comunicat.

In urma preluarii, reteaua de francizori si afiliati ai Mr Bricolage ar fi mentinuta, iar membrii acesteia ar primi oferte in conditii imbunatatite. Finalizarea tranzactiei va trebui aprobata de autoritatile pentru concurenta si va avea loc spre sfarsitul anului financiar 2014-2015, noteaza compania britanica, citata de Mediafax.

Kingfisher este deja prezent pe piata franceza prin Castorama si Brico Depot. Kingfisher precizeaza ca a incheiat miercuri cu principalii actionari, ANPF si familia Tabur, un memorandum angajant de intelegere care prevede negocierea in exclusivitate cu grupul britanic. In urmatoarea perioada, Mr Bricolage, Castorama si Brico Depot vor lua legatura cu francizorii si afiliatii pentru transmiterea ofertelor cu conditii comerciale imbunatatite, precum si cu consiliile care reprezinta angajatii. In functie de rezultatul acestui proces, va fi semnat acordul final de preluare.

"Aceasta tranzactie ar adauga o a treia afacere solida, complementara, celor doua branduri de succes detinute de Kingfisher in Franta. Mentinerea echipei excelente de management a Mr Bricolage in cadrul Kingfisher, preluarea unei operatiuni internationale de franciza recunoscuta si de succes si expunerea grupului la noi teritorii reprezinta o oportunitate atractiva de crestere", a declarat in comunicat Ian Cheshire, directorul general al Kingfisher. Mr Bricolage detine trei magazine in Romania, la Bucuresti, Pitesti si Iasi, potrivit site-ului companiei.

Citeste si:

Grupul britanic a anuntat in luna aprilie a anului trecut ca a preluat de la compania franceza de retail Group Bresson, detinuta de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012, si ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Potrivit datelor publicate ulterior in raportarile grupului, Kingfisher a platit aproximativ 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din Romania. Magazinele Bricostore vor fi transformate in formatul Brico Depot.

Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuintelor si al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, si numara peste 1.080 de magazine in 9 tari din Europa si in China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt si Screwfix.

Alti retaileri de DiY activi pe piata romaneasca sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker. Potrivit informatiilor aparute in ultima perioada, retailerii de bricolaj Obi (Germania) si bauMax (Austria) se pregatesc sa se retraga de pe piata romaneasca. Anul trecut, reprezentantii Kingfisher sugerau ca grupul britanic ar putea fi interesat de preluarea unor magazine bauMax din Romania si Turcia.

In luna februarie, grupul german Praktiker a anuntat vanzarea operatiunilor din Romania, unde detinea 27 de magazine, catre firma Search Chemicals, detinuta de omul de afaceri turc Omer Susli.