“Ne-am propus o crestere bazata in special pe aportul unor poruduse noi, dar si pe cresterea grosimii iziolatiei folosite in cadrul constructiilor. In primul trimestru al anului am inregistrat o usoara crestere, de circa 2%, iar spre finalul lunii martie vremea nefavorabila a diminuat numarul comenzilor, dar si apropierea Sarbatorilor de Paste”, a declarat Sorin Pana, director comercial al Ursa, care apreciaza ca decalajul va fi recuperat inainte de sosirea verii, dar mai ales in toamna, cand, in mod traditional, se realizeze cele mai mari volume pe piata de profil.

Potrivit informatiilor reprezentantilor Ursa, piata de profil a inregistrat o injumatatire in perioada crizei, iar revenirea in acest sector va fi lenta si de durata.

“Piata de vata minerala din sticla se ridica in prezent la circa 15.000 de tone, in volum, si la circa 15-16 milioane de euro, in valoare, in conditiile in care in anul 2008 capacitatiile de productie depaseau 25.000 de tone, respectiv 30 de milioane de euro. Pentru acest an mizam pe o crestere a pietei de profil de 5%, iar evolutii timide, de acest fel, se vor mentine si in anii urmatori”, sustine Sorin Pana.

Din datele directorului comercial Ursa, cota de piata a companiei se ridica la circa 36-38%, pe o piata unde mai concureaza cu Isover, Knauf Insulation sau Gecsat.

Cum ar putea creste piata, cand 85% din clienti aleg doar pe baza pretului mai mic

Reprezentantul Ursa a mai precizat ca piata s-ar putea dubla, conditia fiind ca educatia si gradul de cunoastere al materialelor in constructia de locuinte sa primeze in detrimentul pretului mai mic.
Potrivit lui Sorin Pana, 85% dintre clientii produselor de izolatie termica pe baza de vata minerala de sticla cumpara exclusiv produse mai ieftine, in detrimentul celor cu proprietati mai bune, dar al caror pret nu este cu mult mai mare.

Din calculele Ursa, o locuinta termoizolata cu vata minerala din sticla ar putea aduce o economie anuala de 700 de euro la energie.

Citeste si:

Produsele Ursa sunt comercializate in special prin intermediul distribuitorilor si al marilor lanturi de magazine DIY, printre care Dedeman, Brico Depot/Bricostore, Leroy Merlin sau Baumax.

Compania spaniola importa vata minerala de la fabrica din Slovenia, centrul care gestioneaza activitatea in regiune.

Ursa are in Romania 7 angajati si este prezenta pe piata de circa 20 de ani. Din 2003, Ursa are si o reprezentanta locala. Principalul produs comercializat de Ursa in Romania este vata de sticla (Ursa Glasswool si Ursa Terra), iar in prezent comercializeaza circa 22-25 de repere in magazinele de specialitate din intreaga tara.

Ursa Romania este subsidiara companiei internationale cu acelasi nume, unul dintre cei mai mari producatori de materiale izolante din Europa, parte a grupului spaniol Uralita.