2006 a fost un an greu pentru retaileri. Pentru anul viitor insa, previziunile sint extrem de optimiste.
Dupa o scadere a pietei de retail cu aproximativ 10-15% in prima jumatate a anului in curs, retailerii se asteapta la o redresare a vinzarilor in ultima parte din 2006, mai ales pe seama produselor IT&C. Cu toate acestea, profitabilitatea pe intregul an va fi cel mult similara cu cea inregistrata in 2005.

Electrocasnicele scad, IT&C-ul se stabilizeaza

2006 este anul cu scaderea cea mai mare din ultima perioada. Exista pierderi de profitabilitate, sustine Dan Ostahie, CEO Altex, liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia. Potrivit acestuia, compania pe care o conduce are ca obiective pentru anul in curs stabilizarea cifrei de afaceri la nivelul din 2005 si mentinerea cotei de piata. In 2005, Altex a avut o cifra de afaceri de 275 de milioane de euro, un profit cu 10% peste cel din 2004 si o cota de 30% dintr-o piata estimata la 850 de milioane de euro.

Potrivit lui Ostahie, vinzarile de electrocasnice albe (masini de spalat, frigidere) si negre (televizoare) au scazut cu aproximativ 20%, iar previziunile nu sint foarte optimiste. Nu se vor redresa anul acesta, sustine CEO Altex. In schimb, IT&C-ul este pentru majoritatea companiilor din domeniu principalul motor de crestere, cu toate ca anul acesta se estimeaza ca vinzarile vor fi similare cu cele din 2005.

Evolutia pietiei schimba strategii

In perioada 2003-2005 compania a mers in directia pietei. In 2006 vrem sa conducem piata si sa contribuim la cresterea ei. Iar primul semnal in acest sens l-am dat prin rebranding, mai spune Ostahie.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6092&art=15051&cHash=fd88422a94

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri