Dupa o scadere a pietei de retail cu aproximativ 10-15% in prima jumatate a anului in curs, retailerii se asteapta la o redresare a vinzarilor in ultima parte din 2006, mai ales pe seama produselor IT&C. Cu toate acestea, profitabilitatea pe intregul an va fi cel mult similara cu cea inregistrata in 2005.

Electrocasnicele scad, IT&C-ul se stabilizeaza

„2006 este anul cu scaderea cea mai mare din ultima perioada. Exista pierderi de profitabilitate“, sustine Dan Ostahie, CEO Altex, liderul pietei de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia. Potrivit acestuia, compania pe care o conduce are ca obiective pentru anul in curs stabilizarea cifrei de afaceri la nivelul din 2005 si mentinerea cotei de piata. In 2005, Altex a avut o cifra de afaceri de 275 de milioane de euro, un profit cu 10% peste cel din 2004 si o cota de 30% dintr-o piata estimata la 850 de milioane de euro.

Citeste si:

Potrivit lui Ostahie, vinzarile de electrocasnice albe (masini de spalat, frigidere) si negre (televizoare) au scazut cu aproximativ 20%, iar previziunile nu sint foarte optimiste. „Nu se vor redresa anul acesta“, sustine CEO Altex. In schimb, IT&C-ul este pentru majoritatea companiilor din domeniu principalul motor de crestere, cu toate ca anul acesta se estimeaza ca vinzarile vor fi similare cu cele din 2005.

Evolutia pietiei schimba strategii

„In perioada 2003-2005 compania a mers in directia pietei. In 2006 vrem sa conducem piata si sa contribuim la cresterea ei. Iar primul semnal in acest sens l-am dat prin rebranding“, mai spune Ostahie.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6092&art=15051&cHash=fd88422a94