Privind nostalgic si retrospectiv, realitatea din piata de vopsele, care s-a ridicat la nivelul anului trecut la circa 160 de milioane de euro, nu este deloc una optimista, jucatorii din piata fiind mai mult rezervati in privinta unei reveniri.

“Din estimarile interne piata de lacuri si vopsele se ridica la 155-160 mil euro, fiind in stagnare. In acest an ne putem astepta la un usor declin din cauza ca puterea de cumparare va scadea. Anii de boom nu se vor mai intoarce prea curand”, crede Marius Vacaroiu (foto), directorul general Policolor.

Potrivit acestuia, in momentul de fata fabricile de profil lucreaza la capacitate de productie de sub 50%.

“Capacitatea de productie se apropie in prezent, pe alocuri, de 50%. Majoritatea producatorilor lucreaza la mai putin de jumatate din capacitate, fata de anii de varf ai industriei constructiilor. Faptul ca se lucreaza la jumatate din productie nu este neaparat un lucru rau, practic nu inseamna ca nu se fac bani. Rezerva de capacitate este sanatoasa, suntem o piata sezoniera, care functioneaza cu precadere in intervalul lunilor martie – octombrie. In cel mai bun caz avem 5 luni de zile productie scazuta, insa vara capacitatea instantanee, cel putin in fabrica Policolor este maxima. Sunt perioade cand la Policolor lucram chiar si cu 3 schimburi”, a completat Marius Vacaroiu.

Afaceri de 30 mil. € in 2013 pe plan local

Intrebat de evolutia business-ului in 2013, seful Policolor a subliniat ca afacerile companiei s-au ridicat la circa 29-30 de milioane de euro in Romania, in timp ce in Bulgaria, piata pe care mai activeaza grupul Policolor-Orgachim, a inregistrat un rulaj de aproximativ 25 de milioane de euro.

“In Romania detinem o cota de piata de circa 20%, in timp ce pe piata din Bulgaria business-ul Policolor a atins o cota de 50%. Principalele piete de desfacere pentru grup sunt Romania si Bulgaria, dar mai facem exporturi si pe pietele din Turcia, Italia, Spania sau Orientul Mijlociu. Pentru 2014 mizam pe crestere. In primul trimestru am constatat o evolutie, iar cresterea se va baza pe un mix de vanzari si marketing, dar si lansarea de produse noi adaptate mai bine la cerintele clientului”, a mai precizat Marius Vacaroiu.

Reprezentantul Policolor a precizat ca in Romania cea mai mare pondere a vanzarilor pentru grup este realizata prin intermediul distribuitorilor (50%), 25% fiind comercializate prin intermediul retelelor DIY, iar restul de 25% prin reteaua de magazine proprii (6) si catre clientii B2B.

Incep constructia viitoarei fabrici Policolor

Policolor ar putea demara constructia noii fabricii din Vestul Capitalei in urmatoarele cinci luni, potrivit reprezentantilor companiei.

“In luna mai mai vom atribui licitatia unui constructor, insa abia dupa procesul de proiectare vom sti mai multe detalii despre cum va arata viitoarea facilitate de productie. Suntem in discutii avansate pentru achizitia terenului, intr-o zona industriale de pe bulevardul Timisoara, din Capitala, iar din estimarile noastre lucrarile ar trebui sa inceapa in aceasta toamna”, a declarat Marius Vacaroiu, CEO Policolor.

Citeste si:

Din estimarile companiei durata de constructie a fabricii cu o capacitate de 4.000 de tone pe an se va ridica la circa 18 luni, iar intregul proces de relocare nu ar trebui sa dureze mai mult de 3 ani.

Noua facilitate de productie, care va fi complet functionala in urmatorii trei ani, va fi practic o relocare a celei existente deja pe bulevardul Theodor Pallady, care insa va fi desfasurata pe un teren de 2,5 hectare, de peste cinci ori mai mic decat actualul spatiu din zona de Est.

Policolor urmeaza totodata sa redeschida, in luna mai, fabrica de rasini din Bulgaria, care a fost afectata de un incendiu in anul 2012.

Viitoarea unitate de productie, in care s-au investit 3,6 milioane euro in ultimii doi ani, va genera un plus de vanzari de 10-20 milioane euro in 2014.

Grupul Policolor Orgachim numara in Romania peste 350 de angajati si opereaza doua mari unitati de productie, in Romania si Bulgaria, fiind controlata de fondul de investitii RC2.

Policolor are peste 20 de distribuitori in Romania, fiind prezent in peste 2.000 de magazine de retail traditional si in marile retele de bricolaj, avand totodata si sase magazine proprii.