Astfel, potrivit cercetarii, 84% dintre specialistii in recrutare iau in considerare ce tip de informatii impartasesc candidatii, ce comenteaza si ce fotografii aleg sa publice. De asemenea, criticile la adresa fostilor angajatori nu sunt neglijate, un sfert dintre recrutori sunt atenti la acest aspect, putand astfel descalifica candidatii inca din prima faza de recrutare pe acest criteriu, conform celor declarate de 26,7% dintre specialistii in HR.

Mai mult, peste 40% dintre reprezentatii de resurse umane acceseaza profilele de pe retelele sociale non-profesionale ( Facebook, Twitter etc.) indiferent de pozitia pentru care recruteaza, in timp ce doar 20% dintre acestia verifica retelele sociale doar pentru pozitiile de middle si top management.

In plus, 79% dintre specialistii in recrutare urmaresc aspectul general al profilului de Facebook si LinkedIn in procesul de verificare a candidatilor, dovedind astfel ca retelele sociale au devenit adevarate carti de vizita ale candidatilor in cautarea unui job.

LinkedIn, in topul preferintelor angajatorilor

Motorul de cautare Google este utilizat de 70% dintre angajatori abia in faza finala a procesului de selectie, dupa ce a avut loc intervievarea potentialilor candidati. Doar 30% dintre specialistii in HR verifica ce apare pe Google referitor la un candidat inainte de a-l chema la interviu.

Din studiu mai reiese ca 44% dintre angajatori verifica pe LinkedIn nu doar experienta profesionala a candidatilor si recomandarile din partea partenerilor de afaceri, ci si tipul de informatii pe care candidatii il impartasesc acolo, urmarind astfel si trasaturile de personalitate ale potentialilor angajati. In plus, LinkedIn este considerat de 59% dintre specialisti in recrutare un canal principal, iar 1 din 2 dintre acestia il considera unul dintre cele mai relevante medii de selectie.

Sursa foto: Profil, Shutterstock