Actiunile de protest ale companiilor fata de deciziile autoritatilor publice trebuie sa fie proportionale cu efectul asupra societatilor respective, dar si al pietei in ansamblu, iar in cazul in care industria sau consumatorii sunt afectati, protestul colectiv este considerat neconcurential.

"In astfel de cazuri autoritatea va evalua, in primul rand, in ce masura actiunea sau decizia autoritatii publice afecteaza ea insasi mecanismele concurentiale si libertatea economica a intreprinderilor vizate. Daca piata sau consumatorii sunt afectati, protestul colectiv va fi considerat disproportionat si va putea fi analizat ca o posibila incalcare a legii concurentei", a aratat Mihaela Ion, managing associate la Popovici Nitu &Asociatii.

Astfel, avocatii recomanda ca inainte de initierea oricarui demers de petitionare colectiva, firmele sa isi evalueze conformitatea actiunii /demersului colectiv cu normele concurentiale. "Realizarea interna a acestui test de compatibilitate este extrem de importanta intrucat au existat cazuri in practica Consilul Concurentei in care actiunile comune introduse in instanta de mai multe societati concurente impotriva altui concurent sau punctele de vedere transmise de diverse asociatii au constituit fie punctul de demarare a unor investigatii, fie chiar probe incriminatorii retinute de Consiliul Concurentei in deciziile de sanctionare emise", a mentionat reprezentantul casei de avocatura.

Printre cazurile in care pot fi demarate actiuni de petitionare colectiva se numara introducerea unor bariere administrative nejustificate la intrarea pe o anumita piata sau a introducerii de preturi reglementate. Firmele implicate in petitionare trebuie sa evite comunicarea unor informatii comerciale sensibile, precum preturi actuale, discount-uri, cresteri, reduceri sau rabaturi, listele de clienti, costurile de productie, vanzari, capacitati, planuri de marketing, investitii, tehnologii, potrivit sursei citate, potrivit Mediafax.

"Atunci cand activitatea de petitionare impune, fara a exista o alta alternativa, comunicarea unor informatii strategice, acestea trebuie sa ajunga la cunostinta intreprinderilor implicate in forma cumulata, astfel incat sa nu fie posibila identificarea, in vreun fel, a informatiilor individuale apartinand anumitor intreprinderi si sa nu fie in masura sa conduca la reducerea incertitudinii privind comportamentul pe piata al intreprinderilor concurente", a mai spus Mihaela Ion.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri