Dacia Logan va fi exportata, pe bucati, practic in toate colturile lumii. Kit-urile ar urma sa fie preluate si asamblate de uzine de specialitate din Rusia, Maroc, Iran si Columbia.

Compania Dacia va deschide un centru de export pentru colectiile de piese si componente care vor fi asamblate in patru tari mai intii Rusia si Maroc, iar apoi Iran si Columbia. Centrul va exporta asa-numitele colectii CKD (Completely Knocked Down), adica seturi complete de piese si componente, din care pot fi asamblate autoturisme.

In 2005, Dacia va realiza 30.000 de colectii CKD pentru uzinele externe unde va fi asamblat modelul Logan, iar in 2006 se va ajunge la un ritm de productie de 150.000 de colectii CKD.

Citeste si:

Obiectiv de 750.000

Conform estimarilor initiale, din anul 2007, sub marca Dacia vor fi produse 750.000 de autovehicule Logan anual, dintre care numai 150.000 vor fi complet fabricate in Romania, restul de 600.000 urmind a fi asamblate in alte tari. Romania va trimite anual milioane de metri cubi (colectii CKD) de marfa - piese si subansamble - catre tarile producatoare de autovehicule Dacia. Spre exemplu, in Rusia vor fi fabricate complet numai 35% dintre autovehicule, restul de 65% urmind a fi trimise in containere, sub forma de colectii CKD.

Adio, Solenza
Compania Dacia estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, in conditiile unei productii de circa 175.000 de vehicule, din care 60.000 de unitati sint destinate exportului. De la 1 aprilie, capacitatea de productie a uzinei va fi de circa 750 unitati pe zi, fata de 460 de unitati la sfirsitul anului trecut. Din aceeasi luna va inceta productia modelului Solenza, liniile de montaj urmind sa fie adaptate pentru Logan.