Traditia inelului de logodna a inceput sa castige teren in urma cu circa 7-8 ani, sustine Aurel Manzateanu, proprietarul casei de bijuterii Coriolan, subliniind ca diferenta in cazul acestor obiecte consta in faptul ca importanta diamantului este mai mare comparativ cu cea a aurului.

O familie din Iasi concureaza aurul turcesc: povestea celei mai mari case romanesti de bijuterii

O familie din Iasi concureaza aurul turcesc: povestea celei mai...

“Pentru piata aurului din Romania, obisnuita cu pretul per gram pentru bijuteriile din aur, a fost foarte greu de perceput particularitatea inelelor de logodna: diamantul conteaza mai mult decat aurul si pretul per gram al aurului are o proportie infima in pretul final al inelului. Cu cat e mai mare diamantul, cu atat creste pretul inelului. A fost destul de greu de iesit din mentalitatea de tipul: inelul are 2 grame de aur; de ce costa 3000 de lei (de exemplu)”, explica Manzateanu.

Acesta isi aminteste ca in urma cu zece ani majoritatea modelelor de inele de logodna erau importate, in special din Turcia, avand zirconiu in loc de diamante, lucru care reducea masiv pretul final al produsului.

La randul sau, Idil Cubukcu, director general al La Rosa, spune ca romanii nu obisnuiau sa cumpere direct dintr-un magazin de bijuterii, ci preferau sa achizitioneze de la sau prin cunostinte, cele mai cautate modele fiind cele din aur galben, de 14k, cu o piatra centrala semipretioasa.

Intre timp, cele mai cautate modele de inel de logodna sunt in continuare cele clasice, cu un singur diamant, central, urmate de cele cu forme de floare sau inima.

Potrivit lui Idil Cubukcu, ultimul trend in materie de inel de logodna este cel realizat din aur roz cu piatra centrala din diamant si cu diamante mai mici dispuse pe lateralele inelului.

Pe de alta parte proprietarul Coriolan spune ca romanii aloca un buget minim de 1.500 de lei, in timp ce maximul depaseste 6.500 – 7.000 de lei pentru achizitia unui inel de logodna. Mai mult, anul trecut casa de bijuterii a vandut un inel de logodna cu pretul de 15.000 de lei, iar online pretul celui mai scump model vandut a fost de 9.190 lei.

Citeste si:

In cazul La Rosa, preturile inelelor de logodna pornesc de la 1.200 de lei si ajung in prezent pana la 35.000 de lei. CEO-ul casei de bijuterii afirma insa ca cel mai scump inel de logodna a fost vandut in 2012 pentru pretul de 48.000 de lei.

“Criza nu a provocat o scadere a vanzarilor de inele de logodna, ci mai degraba o crestere. Daca la inceputuri clientii optau pentru inelele de aur de 14 k, cu zirconiu, acum mai putin de 2% din clientii nostri mai comanda inele de logodna cu zirconiu si 85% aleg modele realizate din aur de 18 k. Durata de cautare a modelului preferat nu s-a schimbat, a ramas in continuare la 2 vizite”, completeaza Aurel Manzateanu.

De asemenea, Idil Cubucku considera ca romanii sunt mai informati si mai selectivi in alegerile pe care le fac, un rol important avandu-l mediul online.

Potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 1.000 de persoane, proaspat-casatorite, 89% dintre barbati au oferit un inel de logodna in momentul cererii in casatorie, alocand pentru aceasta achizitie salariul obtinut pentru aproximativ doua saptamani de lucru. Mai mult, aproximativ jumatate dintre barbatii chestionati au organizat acest moment timp de o luna de zile, in timp ce doar 2% spun ca au alocat peste un an pentru a-si cere partenera in casatorie.

Aproape 24% dintre femei sustin ca locul ales pentru cererea in casatorie este mai important decat elementul surpriza (23%) sau inelul in sine (22%).

Pe de alta parte, datele Asociatiei Bijuterilor din SUA arata ca americanii cheltuie mai putin cu 25% pentru un inel de logodna fata de 2006, mai exact aproximativ 4.000 de dolari.

In schimb, un raport realizat de o firma de imobiliare releva faptul ca prioritatile cuplurilor se schimba, astfel incat 50% dintre femei vad mai importanta decat achizitia unui inel de logodna plata unei rate pentru o noua casa.

Sursa foto: Inel de logodna, Shutterstock.com