Diversificarea gusturilor consumatorilor, dezvoltarea retailului modern si cresterea puterii de cumparare a romanilor atrag dupa sine schimbari importante in piata bunurilor de larg consum. Astfel, exista segmente de piata care, de la an la an, inregistreaza un boom de vinzari. Aceasta se explica insa si printr-un consum extrem de redus in urma cu doi-trei ani.

Unul dintre cele mai dinamice segmente de piata din Romania ultimilor doi ani este cel al bauturilor energizante. Studiile de piata ale companiei ACNielsen arata ca anul trecut, raportat la 2004, vinzarile au crescut in volum cu peste 200%. Iar piata creste in continuare intr-un ritm accelerat.

Potrivit companiei de cercetare de piata Canadean, pentru anul acesta se estimeaza ca vinzarile de bauturi energizante vor creste cu pina la 34%. Aceasta in conditiile in care, in primul trimestru al anului in curs, romanii au consumat cu 24% mai multe energizante decit in aceeasi perioada a anului anterior.

„Cresterea se explica prin suportul promotional al companiilor, lansare Power Horse Sugar Free, diversificarea segmentelor tinta, cresterea gradului de penetrare a retailului modern si a puterii de cumparare“, explica Angela Preoteasa, consultant Canadean Ltd.

Citeste si:

Energie de peste 200 de milioane RON

Anul trecut, romanii au cumparat din magazine in jur de 11,9 milioane de litri de energizante in valoare totala de aproximativ 224,7 milioane de lei noi, se arata intr-un studiu realizat de ACNielsen. Cel mai mult se cauta energizantele la cutie, 77% din volumul total fiind vindute in acest tip de ambalaj.

In ceea ce priveste cantitatile cu care sint obisnuiti romanii, cutiile la 0,25 litri reprezinta 67% din total vinzari. Mentionam ca in studiu ACNielsen a luat in calcul si vinzarile de Pepsi X, pozitionata de producatorul Pepsi Co ca ‘’energy-cola’’, si nu ca o bautura energizanta propriu-zisa. De asemenea, in cercetare au fost luate in calcul numai vinzarile din retail, nu si ceea ce se comercializeaza in lanturile de hoteluri, restaurante si prin catering.

Studiul ACNielsen indica faptul ca benzinariile reprezinta locul de unde se achizitioneaza cel mai des bauturi energizante, acestea fiind urmate de supermarketuri sau hipermarketuri si de magazinele alimentare mai mari de 40 de metri patrati. Interesant este de asemenea ca romanii prefera sa mearga la chioscul din fata blocului decit la magazinele alimentare cu suprafete mai mici de 20 de metri patrati pentru a-si cumpara energizante.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6122&art=15156&cHash=53b091c77f