“Declinul in PIB al constructiilor ar trebui sa ingrijoreze autoritatile – este un tip de cangrena greu vindecabila. O astfel de situatie, dar mai ales o adancire a problemelor din piata poate duce o companie de constructii de la una stabila, la colaps, in doar cateva luni. (…) Sectorul de constructii nu trebuie sa devina o problema economica si sociala. Blocarea sau intarzierea investitiilor aduce dupa sine un val de insolvente”, a declarat Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii (ARACO).

Potrivit acestuia, piata constructiilor a crescut intr-un ritm nesanatos in intervalul 2007-2008, ceea ce a facilitat si aparitia pe piata a unor firme nespecializate. “Piata a crescut nesanatos in 2007-2008. In prezent licitatiile unor proiecte importante sunt castigate de catrea firme fara palmares. Ele isi marcheaza marcheaza comisionul iar rezultatul lucrarilor este cel pe care il avem. Vrem sa oprim acest fenomen. Influenta politica trebuie diminuata”, a mai spus Laurentiu Plosceanu.

El a mai subliniat ca in continuare criteriul pretului cel mai mic ramane determinant, un alt lucru care nu favorizeaza executia unor lucrari de calitate. “Cand preturile raman mici, calitatea va fi pe masura”, a mai spus reprezentantul ARACO.

1.800 km de autostrada in urmatorii 6 ani. Mit sau realitate?

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania are in plan sa construiasca inca 1.800 de kilometri de autostrada in urmatorii sase ani si sa ii adauge la cei circa 650 km de sosea disponibili in prezent. Mai mult decat atat, oficialii CNADNR dau asigurari ca pana in 2020 vom putea traversa muntii pe doua coridoare de autostrazi, dar, mai mult decat atat va fi facuta legatura intre estul si vestul tarii print-o sosea de mare viteza.

“Pana in 2020 vom mai deschide circulatia pe inca 1.800 de kilometri. Totodata suntem convinsi ca in urmatorii sase ani vom putea trece muntii, prin intermediul a doua coridoare de autostrazi. Practic sudul tarii va fi legat de centrul Romaniei, iar estul de vest”, a precizat Narcis Neaga, directorul general CNADNR, in cadrul unui eveniment organizat de catre Ziarul Financiar.

CNADNR viseaza frumos: "Vom avea o autostrada Constanta - Nadlac si vom trece muntii pana in 2020. In urmatorii sase ani vom inaugura 1.800 de kilometri de sosea"

CNADNR viseaza frumos: "Vom avea o autostrada Constanta - Nadlac si...

Potrivit sefului CNADNR, contractul pentru cei 60 de kilometri dintre Comarnic si Brasov va fi semnat in luna iunie, o luna mai tarziu urmand sa fie demarate lucrarile de constructie.

“Contractul de concesiune pentru Comarnic-Brasov va fi semnat cu siguranta in iunie. Autostrada va fi realizata in etape. Data inceperii lucrarilor ar fi cam la o luna de la semnarea contractului. Termenul de finalizare va fi cunoscut dupa semnare, la fel si costurile. In ceea ce priveste taxa de autostrada, in acest contract riscul de trafic este de partea statului. Partenerul privat nu are nicio optiune de stabilirea taxei, este o optiune a statului”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a Romaniei.

La declaratia potrivit careia statul va construi aproape 2.000 de km de autostrada in urmatorii sase ani, in conditiile in care in ultimii 25 de ani nu s-au inaugurat decat 650 de kilometri de sosea au existat si reactii la cald, vocile din industrie sugerand mai mult o dezaprobare.
“Mi-ar fi rusine cu asa oameni la conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Nici daca aducem toata China nu vom reusi sa construim atatia kilometri de sosea pana in 2020. (…) Atata timp cat clasa politica nu isi declara targeturile clare pentru Romania, pana cand nu ne gasim locul in ansamblul acestei industrii – pana atunci industria romaneasca si cea a constructiilor vor fi pe un carusel care se ridica si coboara”, a declarat Claudiu Georgescu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale pentru Constructii din Romania (APMCR).

Citeste si:

La randul sau, Adriana Iftime, vicepresedinte al Patronatului Societatilor din Constructii a aratat ca ar fi absurd sa credem ca in urmatorii sase ani se vor realiza atatea lucruri in infrastructura din Romania. “Ar fi chiar ciudat sa credem ca in urmatorii sase ani se vor realiza atat de multe lucruri in infrastructura. Dar putem sa fim optimisti, de ce nu?”, a spus pe un ton usor amuzat reprezentantul PSC.

O explicatie pentru modul in care CNADNR va reusi sa dea in folosinta pana in 2020 inca 1.800 de kilometri de sosea va fi absorbtia de fonduri europene.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania vrea sa atraga fonduri europene in valoare de 1,2 miliarde de euro pana in 2015.

"Am reusit ca pana in prezent sa atragem 980 milioane de euro – bani obtinuti din fonduri europene si decontati pe factura. Ne propunem ca pana la finalul anului viitor sa mai obtinem finantare de inca 1,2 miliarde de euro si si sa ajungem astfel la o valoare de 2 miliarde de euro, bani necesari pentru constructia de autostrazi in Romania”, au aratat reprezentantii CNADNR.

CNADNR: Vom inaugura pana la 100 de kilometri de autostrada in acest an

CNADNR: Vom inaugura pana la 100 de kilometri de autostrada in...

Pana intr-o suta de km de autostrada inaugurati in 2014

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va inaugura in acest an pana la 100 de kilometri de autostrada, a declarat Horia Nicolae, director pregatire proiecte al autoritatii,

Potrivit acestuia, in acest an, in conformitate cu proiectele aflate in derulare vor fi inaugurate Nadlac-Arad (lotul 1) si Orastie – Sibiu (lotul 3). Totodata, reprezentantul CNADNR a subliniat ca se incearca si finalizarea lotului 2 al Timisoara – Lugoj, iar in prima parte a anului viitor - lotul 4 dintre Lugoj si Deva.

“Pregatirea unui proiect de autostrada este un demers de lunga durata. Ne confruntam cu intarzieri care nu pot fi recuperate. S-au finalizat proiectele tehnice, s-au facut organizarile de santier, urmeaza sa intre in lucru efectiv”, a aratat Horia Nicolae.