CFR Marfa a solicitat anularea licitatiei organizate de Complexul Energetic Oltenia pentru transportul carbunelui, unde a cerut 256 milioane lei pentru aceste servicii, cu 1 milion de lei peste oferta unei asocieri din care face parte Grup Feroviar Roman, iar CNSC a suspendat procesul de achizitie.

"Admite cererea de suspendare a procedurii de atribuire, formulata de catre Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa, cu sediul in Bucuresti, Bdul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, in contradictoriu cu Societatea Complexul Energetic Oltenia, cu sediul in Targu Jiu, str. Alexandru Ioan Cuza nr. 5, jud. Gorj. Dispune suspendarea procedurii de atribuire, pana la solutionarea pe fond a contestatiei", se arata in decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, noteaza Mediafax.

Prin contestatia depusa de CFR Marfa la 23 mai, compania de stat a solicitat obligarea CE Oltenia la emiterea unui act de anulare a procedurii de achizitie si suspendarea procedurii de atribuire pana la solutionarea fondului cauzei. Surse din Complexul Energetic Oltenia au declarat recent ca o asociere din care face parte GFR a solicitat suma de 255 milioane lei la licitatia pentru transportul carbunelui, iar CFR Marfa a cerut 256 milioane lei. Ambele oferte au fost acceptate pentru faza finala a procedurii de selectie.

Ofertele au fost depuse joia trecuta de CFR Marfa si asocierea formata din Grup Feroviar Roman, Unifertrans si Servtrans Invest. Licitatia a fost programata initial pentru luna ianuarie, cand CE Oltenia a transmis invitatii de participare catre CFRMarfa, GFR si alte trei societati.

Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro), iar acordul urma sa intre in vigoare in 1 aprilie 2014. Licitatia a fost insa amanata dupa ce Gruia Stoica a fost retinut de DNA, fiind urmarit penal pentru cumparare de influenta. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Bostina suma de 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la licitatia pentru transportul carbunelui.

Dupa retinerea lui Stoica, CE Oltenia a anuntat ca va prelungi contractul existent cu CFR Marfa. Grupul Feroviar Roman a fost declarat in iunie 2013 castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, insa vanzarea pachetului majoritar de actiuni la compania de stat nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Compania CFR Marfa, controlata de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar demarfa local, secondat de Grup Feroviar Roman. La jumatatea lunii februarie, procurorii i-au trimis in judecata pe Gruia Stoica in stare de arest preventiv si pe Doru Bostina cu interdictie de a parasi tara. La 9 mai instanta suprema a decis ca Stoica sa fie judecat in arest la domiciliu. Complexul Energetic Oltenia din Targu Jiu este detinut de stat, prin Departamentul pentru Energie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri