Desi anii de criza au adus pentru intreaga piata a constructiilor un regres, reprezentantii companiei sudeze sunt optimisti si mizeaza pe o revenire a consumului, si implicit a pietei, iar pentru anul in curs estimeaza cresteri “de doua cifre”. “Ne-am bugetat o evolutie a business-ului de doua cifre, iar acest lucru se va datora lansarii de noi produse, o evolutie a exporturilor, o sporire a vanzarilor consultative, dar si pe o crestere a sistemelor de ventilatie. In strategia noastra ne bazam pe o crestere organica”, a declarat Andrei Sulyok, directorul general Lindab Romania.

Potrivit datelor Lindab Romania, afacerile directe ale companiei in Romania s-au ridicat la circa 17 milioane de euro, in timp ce vanzarile reprezentate de importuri si ale celorlalte firme din grup au reprezentat alte trei milioane de euro.

Totodata exporturile in business-ul companiei suedeze la nivel local s-au ridicat la circa 5% din totalul productiei, principalele piete din regiune fiind Bulgaria si Republica Moldova. “Mizam in acest an pe exporturi, mai ales pe o noua modalitate de vanzare, ceea ce ne va aduce o crestere pe piata”, a completat Sulyok.

Din informatiile furnizate de catre compania suedeza, aproximativ 60% din productia de acoperisuri metalice (tigla metalica) a fost destinata anul trecut pentru segmentul de renovari, in timp ce constructiile noi au reprezentat circa 40%. In ceea ce priveste segmentarea vanzarilor, rezidentialul a ramas principalul pilon de crestere, cu o pondere de 75%, in timp ce 25% a revenit sectorului non-rezidential.

Citeste si:

Potrivit datelor Neomar, citate de catre reprezentantii Lindab, piata de acoperisuri din Romania a inregistrat un usor regres in cursul anului trecut “de cateva procente”, la aproximativ 118 milioane de euro, tigla metalica inregistrand o pondere in vanzari de 62%, restul fiind acoperita de vanzarile de tigla ceramica, jgheaburi, burlane si alte solutii de acoperisuri. Pentru anii urmatori compania tinteste consolidarea fotei de vanzari, mai ales pe vanzarea consultativa, lansarea de noi produse si intensificarea exporturilor

Lindab aniverseaza in acest an la nivel local 20 de ani de prezenta in Romania, timp in care a realizat investitii de peste 95 de milioane de lei in tehnologie, instruire si pregatire, in reteaua de partneri, promovare si proiecte de implicare sociala. Compania detine in Romania o fabrica in comuna Stefanestii de Jos, judetul Ilfov si numara in prezent circa 90 de angajati. Pentru anul in curs Lindab estimeaza cresterea numarului de salariati cu inca 20 de persoane. Lindab Group are puncte de lucru in 31 de tari si numara peste 4.000 de angajati.

Principalii concurenti ai Lindab la nivel local sunt Bilka, Ruukki sau Megaprofil, pe o piata unde mai activeaza si Coilprofil sau Final Distribution.