"Aprecierea leului in raport cu euro a fost unul dintre principalii factori catalizatori ai pierderilor inregistrate in 2005 in activitatea de export. Producatorii romani au trait deja prin experienta acestor fluctuatii majore ale cursului leu/euro si sunt constienti ca in 2006 vor trebui sa recupereze un deficit semnificativ. Totul depinde de strategia pe care acestia o vor adopta si cat de adaptata se va dovedi aceasta la noile conditii ale pietei," a declarat directorul de comunicare Mobexpert, Marcela Moss.

"In ceea ce priveste grupul Mobexpert, ne asteptam la o crestere constanta, in ritmul pietei de mobila si, speram, al cresterii puterii de cumparare a romanilor. Pentru 2006 si anii urmatori estimam o crestere cu 10-11% a cifrei de afaceri", a declarat oficialul companiei.

30% din productie merge la export

In prezent, aproximativ 30% din totalul volumului de productie a celor 10 fabrici Mobexpert din tara este directionat catre export, potrivit oficialilor companiei. "Pietele cele mai relevante pentru noi in acest moment sunt Franta, unde estimam ca intr-una din zece case exista o piesa de mobilier Mobexpert, Germania, Olanda si Belgia. In urmatorii ani ne-am propus sa scadem acest procent si sa ne orientam cu preponderenta catre piata romaneasca care are un potential mai mare de dezvoltare", a declarat Marcela Moss.

"Ne asteptam ca piata de mobilier sa creasca in urmatorii ani, cu 12-15% anual, in ritmul cresterii economice generale si bazat pe cresterea nivelului de locuinte noi, construite pentru clasa de mijloc. Piata de mobila din Romania este deja matura si nu mai permite cresteri sau scaderi bruste sau fluctuatii mari", a completat Marcela Moss.

Dintre toate ramurile grupului, activitatea de retail a fost cea mai profitabila in 2005, potrivit reprezentantilor companiei. Cifra de afaceri a Grupului Mobexpert s-a ridicat in 2005 la aproape 150 de milioane de euro, cu 15% mai mult fata de 2004.

Mobexpert Pipera a raportat in 2004 cel mai mare profit, de 10,5 milioane de lei noi la o cifra de afaceri de 89,7 milioane de lei noi. Mobexpert Pipera este cel mai mare dintre hipemagazinele grupului, cu o suprafata totala de 15.000 de metri patrati, si a fost primul hipermagazin Mobexpert, deschis in 2001.

In afara de magazinul din Pipera, compania Mobexpert detine alte trei centre comerciale in zonele Militari, Pantelimon si in orasul Brasov. Mobexpert Militari a inregistrat o crestere in 2005, cu un profit de 2,4 milioane lei noi la o cifra de afaceri de 34,4 milioane lei noi, fata de 2004 cand profitul a fost de doua milioane lei noi, iar cifra de afaceri de 27,4 milioane lei noi.

Mobexpert Pantelimon a obtinut o crestere in 2005, cu un profit de doua milioane lei noi la o cifra de afaceri de 28,8 milioane lei noi, fata de 2004 cand profitul a fost de 311.489 lei noi, iar cifra de afaceri de 23,3 milioane lei noi.

Mobexpert Brasov a inregistrat o crestere in 2005, cu un profit de 1,1 milioane lei noi la o cifra de afaceri de 14 milioane lei noi, fata de 2004 cand profitul a fost de 660.700, iar cifra de afaceri de 8,8 milioane lei noi.

Cresterea as fost una semnificativa, date fiind conditiile nefavorabile in care s-a desfasurat activitatea de export in 2004. Datorita recesiunii de pe pietele vestice catre care era directionat cel mai mare volum din exportul romanesc de mobila si a aprecierii leului in raport cu euro, cei mai multi producatori au suferit pierderi importante. "Noi am avut sansa de a observa aceste tendinte la timp si ne-am putut reorienta catre piata interna, care s-a dovedit a fi mult mai profitabila", a mai declarat Marcela Moss.

Mobexpert este cel mai mare jucator din industria mobilei, cu o cota de piata de 18%, potrivit estimarilor oficialilor companiei. Principalii concurenti din piata de profil sunt Elvila si Italsofa.