Inditex a obtinut anul trecut pe piata locala o cifra de afaceri cumulata de 776,5 milioane lei (175,7 milioane euro), cu circa 16% mai mare comparativ cu 2012, cand s-a situat la 671 milioane lei (150,6 milioane euro), si un profit net in crestere cu 12%, de la 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro) la 109 milioane lei (24,7 milioane euro).

Astfel, atat rata de crestere a cifrei de afaceri, cat si cea a profitului s-au injumatatit in 2013 fata de 2012, cand afacerile au urcat cu 30%, iar castigul cu 20%, potrivit Mediafax.

Anul trecut, toate cele sapte branduri au inregistrat cresteri ale vanzarilor si au fost profitabile. Cea mai mare crestere a profitului net a fost inregistrata de cele 19 magazine Bershka, de aproape 64%, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obtinut de Oysho, de 27,4%. La polul opus s-a situat brandul Stradivarius, al carui profit a scazut cu 34%, iar afacerile au urcat cu 6,9%.

Zara, lider in randul brandurilor detinute de Inditex

Aproape jumatate din business si profit a fost generat de cele 21 de magazine Zara, care au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 377,3 milioane lei (85,4 milioane euro), cu 13,5% mai mare decat in 2012, si un profit net de 54,3 milioane lei (12,3 milioane euro), in crestere cu 5,6%.

Zara: Preturile de pe online sunt la fel ca in reteaua de magazine

Zara: Preturile de pe online sunt la fel ca in reteaua de magazine

Restul a fost generat in ordine de Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho si Zara Home. Bershka a avut anul trecut o cifra de afaceri 129,7 milioane lei (29,3milioane euro), cu 24% mai mare fata de nivelul din 2012, si un profit de circa 13 milioane lei (2,9 milioane euro). Cele 19 magazine Pull&Bear au raportat o crestere cu 12% a afacerilor, la 97,3 milioane lei (22 milioane euro), si o stagnare a profitului, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).

Citeste si:

In cazul Stradivarius, care cuprinde o retea de 19 magazine, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 65,7 milioane lei (14,9 milioane euro), cu 6,9% mai mare, in timp ce profitul net a fost de 4,6 milioane lei (1,04 milioane euro), in cadere cu 34%. Cele 9 magazine Massimo Dutti au inregistrat anul trecut o majorare cu 23,3% a afacerilor, la 73 milioane lei (16,5 milioane euro), si cu 28,7% a profitului net, la 18,3 milioane lei (4,1 milioane euro).

Marca Oysho, care insumeaza 7 magazine, a avut anul trecut afaceri de 17,5 milioane lei (4 milioane euro), cu 27,4% mai mari, si un profit de 3,75 milioane lei (848.000 euro), cu 34,2% peste nivelul din 2012. Magazinele cu decoratiuni Zara Home au avut anul trecut un castig net de 3,45 milioane lei (782.000 euro), cu 48,5% mai mare, la afaceri in crestere cu 27%, de 16 milioane lei (3,6 milioane euro).

Inditex a deschis primele magazine din Romania in 2004 in franciza, iar in 2007 a intrat direct pe piata. La nivel mondial, Inditex este prezent in aproape 90 de state cu o retea de 6.340 de magazine si a avut in 2013 vanzari de 16,7 miliarde euro si un profit net de 2,4 miliarde euro.