Anul 2013 a fost cel mai slab din ultimii cinci ani, primii zece jucatori (Policolor, Standox/DuPont, Dupont refinish, PPG, Basf refinish/Glasurit, Sprint, HB Body, De Beer, Akzo Nobel, Kober) au inregistrat o cifra de afaceri cumulata de 25 de milioane de euro, in scadere de la 26 de milioane euro in 2012 si 29,5 milioane euro in 2011.

Potrivit lui Bogdan Jambori, director al diviziei de vopsele Klar Professional Policolor, “piata vopselelor auto a ramas relativ constanta in volume in utimii ani, dar a scazut ca valoare. Chiar daca piata auto nu mai inregistreaza o crestere semnificativa, autoturismele second-hand isi maresc numarul “.

Policolor il numeste pe Bogdan Jambori in functia de director al diviziei de vopsele Klar Professional

Policolor il numeste pe Bogdan Jambori in functia de director al...

Factorii care influenteaza piata de vopsele auto din Romania sunt numarul de accidente si varsta autovehiculelor (din totalul de aproximativ 6 milioane autovehicule, peste 1,5 milioane sunt mai vechi de 20 ani; 1,5 mil intre 5 si 10 ani; 1,1 mil intre 3 si 5 ani). Cea mai mare pondere o au autoturismele cu vechime intre 6-10 ani – 31%, urmate de cele pana la 15 ani - 22%. Acestea sunt reparate in proportie mai mare de 80% in service independente de categoria B si C.

Citeste si:

Autovehiculele din Romania sunt in mare parte gri. Clasamentul pe culori este urmatorul:

  • gri 29%
  • albastru 16%
  • rosu 14%
  • alb 13%
  • galben 11%
  • verde 5%
  • negru 4%

Principalii jucatori pe piata de vopsele auto refinish sunt:

  • Policolor 20,5%
  • Standox/DuPont 24%,
  • Dupont refinish 17%,
  • PPG 12,4%,
  • Basf refinish/Glasurit 7,1%,
  • Sprint 3,7%,
  • HB Body 3,3%,
  • De Beer 2,9%,
  • Akzo Nobel 1,8%
  • Kober 0,7%,

Pe segmentul OEM, grupul Du Pont-Standox a ajuns lider de piata dupa ce a devenit furnizor Dacia – Renault. Totodata PPG-Nexa, agreat ca furnizor OEM al fabricii Ford Craiova, a devenit foarte agresiv si prezent pe piata de refinishing after-market.

Anul acesta, Klar Professional vrea sa isi consolideze prezenta pe pietele din Bulgaria unde are o cota de piata de 10% si Moldova unde are o cota de piata de sub 10%. Compania vizeaza si extinderea pe piete noi, Turcia, Franta, Ungaria, Polonia si Ucraina. Compania vrea sa continue trainingurile in centrul de formare Klar din tara, unde peste 4.000 de vopsitori au fost formati in zece ani.

Klar Professional este furnizor de sisteme complete pentru sectorul de refinisare auto: vopsele si lacuri pe baza de apa, grunfillere, chituri, sisteme ready mix. Portofoliu Klar a ajuns la peste 500 de produse.