Schwarz, grupul controlat de un miliardar german si care detine impreuna cu Kaufland lantul de magazine Lidl, ar putea deveni cel mai important jucator din retailul alimentar european, detronand Carrefour si Tesco in urmatorii 4 ani, arata un studiu realizat de Planet Retail, citat de Guardian.co.uk.

“Exista un schimb de putere fara precedent in retailul european intretinut de cresterea accelerata a formatului de tip discounter”, a precizat unul dintre realizatorii studiului.

Grupul Schwarz ar putea genera venituri de 80 de miliarde de euro pana in 2018, depasind astfel rivalii Carrefour si Tesco. In prezent, proprietarul Lidl raporteaza afaceri de circa 65 de miliarde de euro. Cresterea estimata va fi sustinuta de expansiunea discounterilor in zone centrale ale oraselor, comercializarea mai multor produse marca privata si a alimentelor proaspete.

Aceasta schimbare de comportament a cumparatorilor ii va permite gigantului Schwarz sa afiseze o rata de crestere anuala de circa 5% in urmatorii cinci ani. In schimb, supermarketurile detinute de Carrefour, Tesco sau Asda vor experimenta o rata de crestere mai mica de 2%. Ca urmare, Aldi va depasi Metro devenind astfel al patrulea retailer din Europa de Vest, imediat dupa Tesco.

Pe de alta parte, Tesco si Carrefour vor beneficia de pe urma dezvoltarii segmentului magazinelor de proximitate, unde vanzarile sunt asteptate sa creasca anual cu 5,3%.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine din Europa, activand in 26 de tari europene si avand peste 100 de centre logistice ce asigura aprovizionarea a peste 10.000 de magazine. Avand mai mult de 170.000 de angajati, Lidl se numara printre primii 10 comercianti de produse alimentare la nivel mondial. In Romania retailerul detine o retea de 175 de magazine si aproximativ 3.800 de angajati.

Grupul Lidl & Schwartz, din care face parte si Kaufland, detinea in 2012 pe piata romaneasca o cota de 25% - 50% in unele zone din tara. In 2010, grupul a achizitionat reteaua de magazine Plus. Potrivit unui raport al Consiliul Concurentei, Lidl se situeaza pe locul trei intr-un top al marilor retaileri, dupa vanzarile din 2012, fiind depasit de Kaufland si Carrefour. Urmatorii in top sunt Real, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi si Billa. Afacerile din Romania sunt sustinute in proportie de 80% de marcile proprii.

Sursa foto: Retail. Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri