Compania germana cu activitate pe plan local a raportat anul trecut afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, rulaj care a cunoscut o evolutie de peste 10%, fata de anul anterior.

“Ne asteptam ca in acest an afacerile sa cunoasca un avans cuprins intre 7 si 10%, la un rulaj de pana la 11 milioane de euro. Focusul nostru principal va fi consolidarea business-ului si incercarea de a intra pe profit. Estimarea noastra este ca in cel mult doi ani vom inregistra profit operational, insa profitul net se va vedea abia dupa cativa ani. (…) Ultimii trei ani au fost imbucuratori, simtim ca suntem pre drumul cel bun”, a declarat Marius Dragne, CEO-ul Xella Romania, in cadrul unei intalniri cu presa.

Potrivit informatiilor Xella Romania, piata de zidarie, dar mai ales cea de BCA, trece in acest moment printr-o etapa de asezare. “Piata de BCA a cunoscut anul trecut un regres de 5%, la o valoare de aproximativ 70 de milioane de euro. Ponderea BCA-ului in totalul pietei de zidarie s-a situat anul trecut la un nivel de peste 50%, la o valoare de aproximativ 1,8 milioane de metri cubi, fata de 1,7 milioane de metri cubi atat cat au reprezentat solutiile de zidarie pe baza de caramida”, a mai aratat Marius Dragne.

O piata dominata de produse ieftine

Conform datelor reprezentantilor Xella Romania, piata locala de zidarie este dominata in continuare de solutii foarte ieftine, ponderea totala a solutiilor premium in Romania fiind de aproximativ 15%. Datele din piata de zidarie (BCA si caramida) evidentiaza o puternica polarizare a cererii in functie de preturile produselor. In anul 2013 vanzarile de produse premium in piata de BCA au crescut cu peste 10%.

“Principala cauza a polarizarii nivelului de achizitie este reprezentata de cresterea ponderii produselor economice. In acelasi timp, cererea de produse premium a inregistrat o evolutie ascendenta, atingand nivelul maxim al ultimilor doi ani. Astfel, pe piata de zidarie din Romania, consumatorii tind sa se grupeze in doua mari categorii: cei care cauta produse de calitate si cei care sunt interesati de aterialele cele mai ieftine”, a mai aratat Dragne.

Citeste si:

Intrebati de wall-street.ro care este diferenta de pret intre un produs premium si unul economic, reprezentantii Xella au mai precizat diferenta se poate situa intre 25% si 100%.

Xella detine in Romania una dintre cele mai moderne facilitati de productie de solutii BCA, fabrica ce si-a pornit motoarele in anul 2010, in plina criza, in urma unui proces investitional care s-a ridicat la 32 de milioane de euro. Produsele Ytong in Romania sunt comercializate in prezent in proportie de 80% prin intermediul distributiei traditionale, in timp ce 20% din vanzari sunt reprezentate de comertul modern tip DIY.

Principalii concurenti ai Xella in Romania sunt Macon, Celco Constanta sau Prefab.