Nu si-a imaginat niciodata ca un mic atelier de croitorie ii va transforma pasiunea pentru decoratiuni interioare intr-o afacere de familie. Szekely Zsuzsanna, managerul general al Mendola Group, a transmis spiritul antreprenorial si fiicelor sale. Astfel, proiectul dezvoltat de ea, Nobila Casa, a devenit un business de familie.

In 1991, Zsuzsana Szikely a pornit o afacere cu decoratiuni interioare, deschizandu-si un atelier de croitorie si un magazin cu textile pentru casa, de 20 mp, in Cluj-Napoca. Avand posibilitatea de a calatorii in strainatate a observat cum foarte multe firme de anvengura au la conducere membrii unei familii intregi. Astfel, a pus la cale, impreuna cu cele doua fiice ale sale, sa continuie proiectul Nobila Casa pe aceeasi linie. “Am cunoscut in strainatate o familie care detinea o fabrica importanta ce producea elemente pentru instalatii electrice. Managerul general al companiei era tatal, fiul era si el prezent la conducere si nepotul, de o schioapa, participa de asemenea la evenimentele organizate in firma. Practic, telurile firmei se suprapuneau cu cele ale familiei”, spune Zsuzsana Szikely.

Astfel, au inceput sa se extinda: de la textile precum sorturi si manusi de bucatarie, fete de masa si lenjerii de pat facute in atelierul propriu, si-au marit gama cu produse, adaugand in magazinul lor cesti de cafea, farfurii si tacamuri aduse din strainatate, intre timp devenind si furnizori ai unor magazine precum Bricostore si Deco Center.

Cu toate aceasta, insa, drumul lor nu a fost foarte usor. Cea mai mare dificultate intampinata a fost criza anilor ’90. “Am fost ingraditi puternic de perioada aceea, fapt care ne-a determinat sa ne reinvestim profitul mereu. Cred ca principala caracteristica a firmelor de familie este faptul ca mereu investesc profitul, in scopul unui trai cat mai lung al firmei”, mai spune managerul general, Zsuzsana Szikely.

In prezent, proiectul Nobila Casa are un lant de zece magazine, iar planurile de dezvoltare nu se opresc aici. Acesta este la ora actuala cel mai mare proiect de acest gen din Transilvania, avand unitati functionale in Cluj, Timisoara, Brasov, Sibiu, Baia Mare, Targu-Mures, Alba Iulia, Bistrita si in Bucuresti.

Daca in anul 2013, Nobila Casa a realizat o cifra de afaceri de aproape 2.000.000 euro, cu o crestere de 50% fata de anul precedent, pentru anul 2014 si-a propus deschiderea a doua magazine noi la nivel national, unul dintre ele fiind cel deschis saptamana aceasta in Bucuresti, si o crestere de 35%, cu o cifra de afaceri de 2.700.000 euro.

Firma Mendola Group, din cadrul caruia face parte si proiectul Nobila Casa, a dezvoltat si alte afaceri, avand parteneri precum Deco Center, Unitrans Logistics, Pro Invest, Unimode SRL si Mendola Pro. Comercializarea decoratiunilor interioare a devenit domeniul principal de activitate al firmei Mendola Pro, avand branduri precum Mendola Kitchen si Mendola Dining.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri