Din informatiile MCA Grup evolutia s-a datorat comercializarii unor volume mai mari la export. Pentru prima parte a acestui an, compania apreciaza ca piata locala a usilor de garaj a inregistrat o usoara crestere fata de anii anteriori.

„Sezonalitatea cu care ne-am obisnuit in Romania se mentine, ceea ce inseamna ca in primul trimestru din 2014 se inregistreaza in general doar aproximativ 10% din vanzarile anuale de usi sectionale, cererea urmand sa creasca treptat in partea a doua a anului”, a declarat Ciprian Oprea, CEO-ul MCA Grup. In ceea ce priveste evolutia anuala a pietei, producatorul de usi de garaj prognozeaza o crestere de irca 5% per ansamblu, asteptandu-se la un avans mai abrut pe zona de usi industriale. „Daca ne referim la grupul de firme MCA, putem spune ca in primul trimestru am atins tinta de a realiza 30% din afaceri la export. Pentru finele anului, estimarile din acest moment ne indica o potentiala crestere cu 8%, in general datorita exportului”, a mai adaugat Oprea.

Piata romaneasca, sub asediul producatorilor straini

Ciprian Oprea, CEO-ul producatorului local de usi de garaj MCA Grup, se asteapta ca piata romaneasca sa fie atacata de noi jucatori din Estul Europei si chiar din Italia. Mult-asteptatele influente din Vest in ceea ce priveste maturizarea pietei de usi sectionale se fac simtite si in Romania, este de parere Oprea. „Ceea ce simtim in acest moment in piata este trecerea spre profesionalism. Ma astept ca in perioada urmatoare middle size companies (n.r. - companii mijlocii) din Estul Europei, precum si small size companies (n.r. – compani mici) din Italia, de exemplu, sa patrunda pe piata romaneasca. Acest gen de companii ne vor afecta direct pe noi si pe cei mai mici decat noi, nu si companiile care sunt reprezentantele unor nume de renume international in domeniu. Nu pot sa nu observ o usoara ironie a situatiei – producatorii romani prind avans la export pe piete din Vest, iar la noi in tara vor incepe sa faca afaceri tot mai multi straini”, spune cu surprindere Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup.

Planuri pentru urmatorii cinci ani: 70% din productie, la export

Piata de usi pentru garaj din Romania este descrisa de catre seful MCA ca fiind una imatura, care are inca multe de invatat de la modelele vest europene, iar criza nu a facut altceva decat sa adanceasca si mai mult acest proces de perfectionare.

“Este greu sa cresti in Romania si tocmai de aceea vrem sa ne orientam si mai mult catre exporturi. Ne-am propus ca in cel mult cinci ani, exporturile sa genereze aproximativ 70% din venituri, in conditiile in care, in prezent, circa 25% din vanzarile MCA Grup au fost asigurate de export.

Citeste si:

Intrebat de wall-street.ro cum va evolua piata in acest an, Ciprian Oprea a subliniat ca exista semnale de revenire in piata, insa apreciaza ca revenirea nu va fi una spectaculoasa. Pentru anul in curs, compania estimeaza o usoara revigorare a pietei pe zona usilor de garaj, tinand cont si de faptul ca numarul autorizatiilor de construire pentru cladiri rezidentiale s-a mentinut in 2013 la acelasi nivel cu 2012, neinregistrand scaderi.
“Ne putem astepta ca piata sa creasca cu 5%, practic sa revina undeva la nivelul anului 2012, la circa 15.000 de unitati pe an”.

In zona rulourilor, MCA se asteapta la o crestere de aproximativ 10%, sustinuta de potentialul mare al pietei, intrucat in Romania doar 2% dintre ferestrele noi se comanda cu rulouri. MCA, companie prezenta pe piata de 16 ani are la Jilava, langa Bucuresti, cea mai mare fabrica de profil din Europa de Sud-Est. De asemenea, MCA exporta in Belgia, Franta, Austria, Germania, Serbia, Bulgaria, Moldova si Italia.

Afacerile MCA s-au ridicat anul trecut la circa 8 milioane de euro, in scadere fata de anul 2012. Principalii competitori ai MCA pe piata de profil sunt, printre altii, Hormann Romania, Rom Automatizare, Dorma, Aluterm Group, Geze, G-U Ferrom Com, BIT WinDoors, Somfy Romania, Kaba Group si Assa Abloy.