”Daca in 2011 lucram direct cu doar 7 producatori, in 2014 lucram direct cu 40 de producatori romani. In 2012, peste trei sferturi din legumele si fructele care se produc in Romania au venit direct de la producatori, iar anul trecut am ajuns la peste 90%. Acest program se aplica si in ceea ce priveste carnea, lucrand direct cu mai multi producatori”, mai spune Destailleur.

Acesta a adaugat ca reteaua de hipermarketuri vinde in proportie integrala produse romanesti pe perioada sezonului de fructe si legume in Romania. In aceste conditii, in perioada 27-29 iunie retailerul a vandut circa 7 tone de fructe de sezon (cirese, visine, zmeura, capsune, coacaze si afine).

”Facem toate eforturile pentru a avea produse romanesti la raft, chiar daca acest lucru inseamna si, de multe ori, consilierea micilor producatori cu privire la sortare, ambalare, etichetare sau livrare”, completeaza Thierry Destailleur.

Peste 200 de fermieri din sudul tarii au inceput in luna iunie sa livreze legume proaspete in magazinele a trei mari retaileri, cantitatea urmand sa ajunga la 10.000 de tone pana la finalul anului. Reuniti in programul “Dor de gust”, fermierii provin din bazinele legumicole Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguletu, Gheorghe Doja si Mariuta, si lucreaza in total 8.000 de hectare de teren pe care cultiva legume precum rosii, castraveti, vinete, varza, ardei, ceapa, salata verde si zarzavaturi. Produsele lor ajung in prezent in magazinele retailerilor Kaufland, Auchan, Selgros si Cora.

Fermierii romani pornesc in cucerirea magazinelor. Retailerii: Asteptati-va la o casnicie din interes, nu din pasiune!

Fermierii romani pornesc in cucerirea magazinelor. Retailerii:...

Citeste si:

Incepand cu anul viitor, Uniunea Europeana ii va sprijini pe fermierii care se organizeaza in asociatii pentru a-si vinde produsele in hipermarketuri. Astfel, potrivit lui Daniel Constantin, Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, fermierii ar putea primi in 2015 un sprijin de 177 euro/hectar pentru primele 30 de hectare din suprafata totala cultivata, urmand ca pentru restul suprafetei sprijinul sa fie de 150 de euro/ha.

Legumele se numara printre produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai multi bani de-a lungul unui an, arata un studiu realizat de GfK. Astfel, aproximativ trei sferturi dintre cumparatorii care intra intr-un hypermarket pun in cos fructe si legume, comparativ cu doar 60% dintre clientii supermarketurilor si ai discounterilor. In Romania se importa 131.000 de tone de fructe si se exporta 21.000 de tone.

Ce alimente pun cel mai des romanii in cos cand merg la cumparaturi

Ce alimente pun cel mai des romanii in cos cand merg la cumparaturi

Reprezentantii cora declarau la inceputul anului ca reteaua de 12 hipermarketuri a incheiat 2013 cu vanzari in crestere cu 13,5% comparativ cu 2012, in contextul deschiderii a inca doua magazine. In anul 2012, cora a avut o cifra de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro) si un profit de 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro), in scadere cu 38,5%.

TOP: Retelele de retail din Romania cu cele mai mari profituri

TOP: Retelele de retail din Romania cu cele mai mari profituri

Sursa foto: Legume, Shutterstock.com