"Trebuie sa ramanem competitivi in domeniul transporturilor si de aceea ave nevoie de dezvoltare (...) Pe partea de infrastructura, dezvoltarea merge in ritmul pe care il vedem. Nu ai cum sa rezolvi infrastructura, daca la fiecare trei luni ai un nou ministru care schimba aparatul de sub el. Un fost ministru imi spunea ca exista o traditie la Ministerul Transporturilor, ca fiecare nou ministru sa-i considere prosti pe cei dinaintea lui si vrea sa schimbe tot. Sper ca se schimba traditia asta. Am incredere ca noua conducere a ministerului, domnul Rus, care a dovedit ca stie sa conduca un minister, sa aiba aceeasi eficienta si la Ministerul Transporturilor", a spus Merica, scrie Mediafax.

Merica s-a referit si la reglementarile excesive din Romania, inclusiv in domeniul transporturilor, care afecteaza competitivitatea sectorului
"Avem diverse tarife, costuri cu paza, cu certificarea, noi nu mai suntem competitivi, iar in curand toate avioanele vor fi inmatriculate in Germania si masinile in Bulgaria", a aratat Merica.

El a dat exemplul unei reglementari care a impus schimbarea gardului de protectie de la Aeroportul Henri Coanda si care a dus la cresterea costurilor de intretinere si paza la milioane de euro, in conditiile in care in Germania "exista un simplu gard". In acelasi timp, Merica a ridicat problema elaborarii actelor normative in domeniul transporturilor, acestea fiind realizate de catre cei care trebuie sa le aplice.