Strauss Coffee, producatorul cafelei Doncafe, ocupa locul doi pe piata cafelei solubile din Romania, dupa Nestle, odata cu preluarea pentru 20 milioane dolari a brandului de cafea Amigo, de la compania braziliana Cia Iguacu de Café Soluvel, scrie Mediafax.

"Cel mai important concurent pe aceasta piata (de cafea solubila, n.r.) este Nestle. Concurenti importanti sunt si Mondelez si Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupa, dupa realizarea concentrarii economice, locul doi in piata dupa Nestle, ceea ce accentueaza ingrijorarile de natura concurentiale, referitoare la o posibila crestere unilaterala a preturilor", se arata in decizia Consiliului Concurentei care aproba tranzactia, fara a mentiona insa cotele de piata ale companiilor mentionate.

Strauss Coffee a anuntat in februarie preluarea brandului de cafea solubila Amigo, comercializat in principal in Romania, tranzactie care urma sa fie aprobata de Consiliul Concurentei. Activele preluate constau in marcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuala aferente Amigo, numele de domeniu si stocul de cafea si produse finite Amigo existente in proprietatea vanzatorului, la momentul tranzactiei.

"Operatiunea analizata conduce la consolidarea portofoliului de produse al Strauss pe piata cafelei solubile din Romania, vanduta pe canalul retail. Realizarea concentrarii nu ridica obstacole in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe piata relevanta identificata (...) nu exista indoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurential normal", mentioneaza sursa citata.

Analiza Consiliului Concurentei s-a concentrat pe piata cafelei solubile comercializata pe canalul retail, segment pe care activitatile celor doua companii se suprapun.

Cafeaua solubila Amigo este cunoscuta in Romania din 1983 si a inregistrat in 2012 vanzari de 12,5 milioane de dolari si o cota de piata in volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior si pe alte piete din regiune. Importatorul exclusiv al marcii Amigo pe piata locala este din anul 2002 Panfoods Romania, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestioneaza vanzarile internationale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsa de grupul brazilian este ambalata la in unitatea Panfoods din comuna Vacaresti, judetul Dambovita, foarte aproape de Targoviste.

In 2013, Panfoods Romania, cu 66 de angajati, a raportat o cifra de afaceri de 45,9 milioane lei (10,3 milioane euro), cu 12% mai mici fata de 2012, si un profit net de 1,13 milioane lei (256.000 euro), cu 22% mai mic.

Grupul israelian Strauss Coffee este prezent in Romania din 1994 si este cel mai mare producator de cafea din piata romaneasca, brandul sau Doncafe avand in 2012 o cota de piata in volum de circa 22%. Strauss Romania a avut in 2013 o cifra de afaceri de 213 milioane lei (48,2 milioane euro), in scadere cu 9,5% comparativ cu 2012, si pierderi de 4,5 milioane lei (1 milion euro), cu 59% mai mici. Scaderea vanzarilor din Romania a continuat si in primul trimestru, potrivit unui raport al grupului israelian, cu 13,6% in sekeli, la 48 milioane sekeli (10,4 milioane euro), si 9,4% in lei, pe fondul accentuarii concurentei de pe piata.

Prezenta in 20 de tari, Strauss Coffee are 14 fabrici si vanzari anuale de peste 1 miliard de dolari si produce si vinde cafea prajita si macinata, boabe si cafea instant, dar si cappuccino, espresso, ceaiuri si alte produse complementare, precum ciocolata calda.

Sursa foto: Cafea, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri