Consumul de carne si produse din carne a scazut cu aproximativ 25% in ultimii cinci ani, din cauza diminuarii puterii de cumparare, si se afla pe un trend descendent si in prima parte a anului in curs, a declarat Ovidiu Dusleag, vicepresedintele Asociatiei Romane a Carnii (ARC), scrie Mediafax.

"Piata de mezeluri a scazut cu 20-25% in ultimii cinci ani. Estimarile initiale pentru acest an prognozau o crestere zero, dar cei mai recenti indicatori arata o scadere de 1-2%", a mai spus Dusleag.

Acesta a afirmat ca in UE, consumul mediu de carne pe cap de locuitor este de aproximativ 85 kilograme pe an, in timp ce in Romania este mai mic cu cel putin 25%. Carnea de porc ramane in topul preferintelor consumatorilor romani, iar mezelurile preferate sunt tot din carne de porc. Mai nou exista o tendinta de crestere a consumului de carne si produse din carne de curcan.

"Tendinta generala a consumatorilor a fost de a alege produse mai economice, dar au fost mai selectivi, alegand cu precadere producatori recunoscuti. In functie de varsta si nivelul de educatie, criteriile de achizitie difera", a mai spus oficialul asociatiei.

Potrivit datelor Institutului National de Statistica, un roman consuma circa 58 de kilograme de carne in fiecare an, dintre care 18,5 kg reprezinta carnea de pui, 12,4 kg – preparate din carne, 11,8 kg – carne de porc, 7,57 kg – peste si produse din peste, 3,2 kg – carne de vita.

Sursa foto: Carne, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri