Anul trecut compania a vandut in Romania electrocasnice de 8,5 mil. lei, iar pentru 2014 si-a bugetat o crestere de 40-50%. “Nu depindem de piata, avem un target diferit. Nici in piata nu mai exista sezonalitate. In primele trei luni vanzarile au crescut cu 3-5%, dupa care in luna mai au scazut. Daca inainte vanzarile cresteau in perioada sarbatorilor de Paste sau Craciun sau in luna august cand se intorceau romanii plecati la munca in strainatate, acum nu se mai intampla asa”, explica Loredana Butnaru, cea care a preluat anul trecut conducerea operatiunilor locale ale Miele.

In topul celor mai vandute produse din portofoliul Miele se numara aspiratoarele, masinile de spalat vase si cuptoarele. Compania vinde prin intermediul partnerilor, respectiv reteaua de magazine Rovere, cateva locatii selectionate din lantul Domo, dar si prin magazine mici, reprezentand afaceri de familie, din orasele mai mici din tara. In plus, Miele detine doua magazine sub brandul Miele Exclusive, in Brasov si Cluj, unde sunt vandute doar produse proprii. In plus, de anul trecut compania a deschis si propriul magazin online, 2-3% din business fiind sustinut de acest segment.

“Ponderea cea mai mare o are offline-ul in cazul nostru. Fiind produse cu un pret ridicat oamenii vor sa stie tot, sa fie informati, sa stie pe ce dau banii. Petrecem in medie o ora cu un client pana acesta se decide asupra unui anumit produs. Anul acesta am vandut unui singur client din Bucuresti electrocasnice si produse pentru bucatarie in valoare de 165.000 de lei. In medie comanda pentru produsele destinate echiparii bucatariei se ridica la 10.000 de euro in cazul nostru”, mai spune Loredana Butnaru.

Miele

Citeste si:

In ceea ce priveste afacerile generate de segmentul imobiliar (complexuri rezidentiale), directorul de vanzari al Miele sustine ca ponderea lui este aproape zero, in contextul in care dupa ce a echipat proiectul Stejarii in 2009 compania nu a mai incheiat niciun contract pe fondul lipsei acestor investitii in piata.

Pentru acest an compania nu are in plan noi investitii, dupa ce in 2013 Miele a investit circa 400.000 de euro in noul showroom din cladirea City Gate din Bucuresti.

In Romania, Miele si-a inceput activitatea, oficial, din anul 2007. Doi ani mai tarziu compania a inaugurat fabrica de subansambluri pentru aparatura electronica si electrocasnica de lux din comuna Feldioara (Brasov) de langa Brasov, in urma unei investitii de aproximativ 24 de milioane de euro. In prezent, in unitatea de productie lucreaza 300 de angajati. Produsele Miele se incadreaza in segmentul premium pe piata electrocasnicelor, alaturi de branduri precum Franke si Hotpoint Ariston.

Cine este Loredana Butnaru

Director de vanzari al Miele Romania din martie 2013, Loredana Butnaru aocupat anterior pozitia de director executiv in cadrul producatorului de electrocasnice Gorenje Romania. A mai detinut functia de director de marketing al Gorenje Marea Britanie si director executiv al Marelvi Impex. Loredana Butnaru este licentiata in relatii internationale, in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si este absolventa a programului de MBA Romano-Canadian. De asemenea, a urmat cursuri de leadership in cadrul Universitatii din Ottawa, Canada.