Roiss a aratat ca South Stream este un proiect pentru 50 de ani, astfel ca amanarea cu cateva luni a constructiei acestuia nu este o problema. Seful OMV a spus, referitor la impactul sanctiunilor impuse Rusiei de Occident din cauza crizei din Ucraina, ca clientii europenji depind de livrarile de gaze rusesti si ca nu crede ca vor fi impuse sanctiuni asupra aprovizionarii cu gaze.

Roiss a subliniat ca o pozitie pragmatica in aceasta problema implica existenta unui numar mai mare de gazoducte, benefica pentru securitatea energetica. Seful OMV a atras atentia ca Rusia livreaza deja gaze prin tronsonul Opal, care leaga conducta Nord Stream de retelele de transmisie din Occident si Europa Centrala, cu o capacitate de 36 de miliarde de metri cubi de gaze, chiar daca Gazprom nu a obtinut acordul UE pentru a folosi aceasta conducta la capacitate maxima.

In luna iunie, Gazprom si OMV au incheiat un acord pentru constructia si operarea ulterioara a tronsonului austriac al South Stream. South Stream, cu un cost estimat de 40 de miliarde de dolari, are rolul sa transporte gaze rusesti catre centrul Europei, pe o ruta care sa ocoleasca Ucraina.

Citeste si:

Europa depinde de Rusia pentru o treime din necesarul sau de gaze si circa jumatate din livrari au loc prin Ucraina. Potrivit Comisiei Europene, proiectul South Stream nu respecta in prezent legislatia UE in domeniul concurentei intrucat nu ofera si accesul unor terte parti. South Stream contravine si politicii UE de diversificare a furnizorilor, pentru reducerea dependentei de Rusia.

Roiss a aratat recent, intr-un interviu acordat revistei austriece Profil, ca tronsonul austriac al gazoductului, care urmeaza sa fie construit in 2016 si sa asigure primele livrari in 2017, va respecta in totalitate legislatia comunitara. Gazprom si OMV au anuntat in iunie ca vor imparti costul de 200 de milioane de euro al tronsonului de 50 de kilometri de pe teritoriul austriac al South Stream, care va avea o lungime totala de 2.446 de kilometri.

Conducta va traversa Rusia, iar apoi va trece pe sub Marea Neagra si va tranzita Bulgaria, Serbia, Ungaria si Slovenia, pana in Austria. Un alt tronson va fi construit catre Italia. Partenerii Gazprom pentru portiunea offshore a gazoductului sunt compania italiana Eni, Wintershall Holding (Germania) si EDF (Franta).