Dupa primele sase luni ale acestui an, piata de lacuri si vopsele trece printr-o stabilizare fragila, marcata de cresteri bruste ale vanzarilor in perioadele propice, renovarile fiind in continuare motorul evolutiei, potrivit datelor Policolor, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de profil din Romania.

„Luand in considerare atat productia locala cat si importurile de lacuri si vopsele, piata de profil indica la jumatatea anului o stabilizare fragila. Activitatile de renovare si cea comerciala au urmarit intocmai starea vremii, cu cresteri bruste ale vanzarior in perioadele propice. Este o situatie care ne arata ca in piata exista o nevoie de renovare si consumatorii aloca resurse pentru aceasta. In acelasi timp exista si o presiune pe pret, care duce si la o presiune pe calitate, si o putem vedea in ofertele cu un pret curios de mic din piata”, a declarat Marius Vacaroiu, CEO al grupului Policolor.

Starea sectorului arata ca proiectele si nevoia de renovare a stocului de locuinte de pe plan local au stabilizat volumele de vopsea consumate, o crestere fiind posibila doar cu aportul sectorului de constructii. Avand in vedere insa ca in primele sase luni ale anului numarul de autorizatii de constructie noi emise la nivel national a crescut cu doar 2%, potrivit datelor Institutului National de Statistica, comparativ cu acelasi interval al anului trecut, premisele nu sunt optimiste.

„Exista o oarecare dezmortire a proiectelor, mai ales in zona Bucuresti - Ilfov si in zona Nord -Vest, exista centre comeciale si proiecte rezidentiale aproape terminate dar este nevoie de un volum mai serios de noi proiecte pentru ca impactul sa fie cuantificabil. De asemenea, asteptam o crestere a cererii din partea parcurilor industriale si a centrelor de logistica”, a spus Marius Vacaroiu.

Policolor: Afaceri in crestere cu 5% in prima jumatate a anului

Producatorul de lacuri si vopsele Policolor a inregistrat o apreciere de 5% a vanzarilor consolidate in prima jumatate a anului in urma actualizarii si lansarii de noi game de produse, corelat cu dezvoltarea canalelor de distributie. Reprezentantii Policolor estimeaza mentinerea cresterii de 5% - 6% si la finalulul lui 2014 pentru afacerile de pe plan local.
In anul 2013 compania a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de peste 29 de milioane euro (cifrei de afaceri de 24,9 milioane euro inregistrata de Policolor in 2013 i se adauga rulajul de 4,4 milioane euro inregistrat prin subsidiara Deko Professional Services).

Sub semnul unei continue oscilatii a pietei si a preturilor materiilor prime, Policolor a atins noi praguri de productie in perioada propice lucrarilor de constructii si a lansat noi game de produse atat pentru divizia de Vopsele si Lacuri Decorative cat si pentru domeniul auto, prin Klar Professional.

Numarul angajatilor Policolor a crescut in prima jumatate a anului cu 18%, la un total de 381 de persoane. „Am avut parte de o perioada cu o situatie meteo nefavorabila pentru lucrarile de constructii dar brandurile importante ale Policolor au inregistrat cresteri de peste doua cifre in ultimele luni. Piata ne arata insa ca daca activitatea de constructii nu se dezmorteste si nu recuperaza, nu vom avea o evolutie pozitiva a sectorului pana la final de an”, a declarat Marius Vacaroiu, CEO al Policolor.

Vanzarile in retail, crestere de sub 10%

Din punct de vedere al retailului, in prima jumatate a anului, Policolor a avut o atitudine comerciala agresiva care a condus la o crestere consolidata de aproape doua cifre a vanzarilor, atat in volum cat si valoric, pentru produsele diviziei de Vopsele si Lacuri Decorative, comparativ cu acelasi interval din 2013.

In ciuda transformarilor care au avut loc in cadrul retelelor de bricolaj de la nivel local, retailul modern a reprezentat o parte importanta a vanzarilor companiei. In cadrul retelelor de produse de bricolaj, vanzarile s-au apreciat cu circa 15% la finalul primelor sase luni. Cresterea s-a manifestat si in cadrul magazinelor traditionale, dar si in reteaua de magazine proprii, unde se poate vorbi de un avans mediu de peste 10%. Cea mai mare parte a volumelor a fost generata de produse noi din gamele SPOR si CasaBella, dar si de noul Vinarom.

In functie de structura gamei de produse, per total, vopsele lavabile au consemnat vanzari cu 15% mai mari in primele sase luni ale anului ,comparativ cu acelasi interval din 2013, in timp ce cererea de tencuieli decorative si emailuri produse de Policolor a urcat cu 30%.

Vopseaua Spor, "locomotiva vanzarilor Policolor”

Brandul Spor al producatorului de lacuri si vospele Policolor a implinit in acest an 15 ani de la aparitia pe piata. Potrivit reprezentantilor Policolor, vopseaua Spor a fost folosita in tot acest interval pentru a acoperi 3,2 milioane de camere, 4,5 milioane de usi vopsite cu email sau jumatate de milion de seturi de mobilir de gradina.

Vopseaua Spor de la Policolor este produsa in facilitatea de productie pe care grupul Policolor – Orgachim il detine in Bulgaria, la Ruse. Potrivit datelor companiei, vopseaua Spor “este locomotiva vanzarilor grupului pe piata din Romania”, 35% din totalul rulajului Policolor (cca. 10-12 mil. euro) fiind reprezentat de vanzarile de vopsea lavabila.

Evolutia pe segmentul de vopsele auto

In privinta evolutiei sectorului de vopsele pentru auto refinish, reprezentantii Policolor apreciaza o stagnare a volumelor de materiale consumate si o reducere de pana la 3-5% a valorii lor, in urma presiunii pe costul de reparatie in vopsitorie. Valoarea medie a unei reparatii de vopsitorie la nivel national este de circa 1.200 de lei iar numarul mediu de piese revopsite in cazul unei daune este de 2,7 elemente.

Tendinte de consum pe piata de lacuri si vopsele: Romania vs. Vestul Europei

In ceea ce priveste cerintele consumatorilor, in 2014 s-a decantat orientarea catre produse „value for money”, care imbina principalele atribute calitative cu un pret mediu. Unul dintre aceste principale atribute este „gradul de alb”, element decisiv in selectia unei anumite vopsele.

Citeste si:

    „Exista o orientare preponderenta spre vopsele mai performante, eficiente, chiar daca masa vanzarilor se concentreaza in segmentul mediu si economic. Ca si tara, la nivelul Uniunii Europene, suntem in continuare pe ultimul loc la capitolul consum de vopsea raportat la numarul de locuitori iar datele arata o inertie catre alegerea albului pentru redecorare. In schimb, in Europa de Vest si in CEE se comercializeaza tot mai mult vopsele deja colorate”, a declarat Marius Vacaroiu.

    In functie de culorile alese de romani pentru decorare sau renovare, pe primul loc se claseaza albul (65% din preferinte), urmat de galben, bej, albastru si portocaliu. Spre comparatie cu Bulgaria, regiune in care Policolor are o prezenta puternica, statisticile indica faptul ca sunt achizitionate volume importante de vopsele lavabile deja colorate in timp ce in Romania cei care aleg alte nuante in afara de alb prefera culori personalizate, produse cu ajutorul masinilor de mixat. Per total, se distinge faptul ca in procesul de achizitie pretul este un element cu o importanta din ce in ce mai mare, vopselele albe detin ponderea principala in total volume, majoritatea achizitiilor sunt realizate in magazinele de bricolaj si de materiale de constructii, iar decizia de achizitie survine in urma unui proces destul de lung de documentare si informare.

    Citeste si:

      Investitii derulate de Policolor in 2014

      Anul 2014 este unul determinant in ceea ce priveste investitiile pentru grupul Policolor – Orgachim. Dupa redeschiderei fabricii de rasini din Ruse, pentru reconstructia careia au fost alocate fonduri de 3,6 milioane de euro, grupul a demarat procedurile pentru constructia unei noi fabrici de vopsele auto in Bucuresti. Pentru unitatea in care se va transfera productia actualei fabrici Klar Professional se estimeaza o investitie de 7 milioane de euro.

      In ceea ce priveste investitiile in portofoliul de produs, Policolor a alocat aproape 500.000 de euro in 2014 pentru dezvoltarea noului sistem de auto refinish Klar Ultra, care cuprinde o gama completa de produse pentru reparatia caroseriilor. Investitiile nu au ocolit divizia de Vopsele si Lacuri Decorative, care a lansat in luna iulie noul email pe baza de apa, Spor Aqua. In acelasi timp, programele de internship si training pentru angajatii din toate departamentele au fost continuate. Totodata, compania a pus accent si pe dezvoltarea retelei de magazine proprii. Astfel, in luna mai a fost inaugurat magazinul din orasul Brasov iar in prezent se lucreaza la amenajarea unei noi unitati de retail si consiliere a clientilor in Cluj Napoca.

      Policolor este unul dintre cei mai mari producatori de lacuri si vopsele din Romania, pe o piata pe care mai concureza cu Kober, Deutek, Azur, Fabryo sau Daw Benta.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri