"Pe plan regional, fabrica Philip Morris din Romania este una dintre cele mai performante operatiuni, asa incat deciziile recente de extindere a capacitatii sale de productie nu au venit ca o surpriza, ci ca o etapa a strategiei multianuale de dezvoltare a companiei. O data finalizat noul proiect de extindere, nivelul total al investitiilor realizate de Philip Morris in Romania in ultimele doua decenii se va ridica la 450 milioane lei (139 milioane dolari - n.r.)", au declarat pentru Mediafax reprezentantii companiei.

Acestia au aratat ca noua linie de productie din Otopeni va acoperi atat cererea de pe piata locala, cat si cea pentru export, "in conformitate cu strategia internationala a companiei, de gestionare a portofoliului de marci".

Compania nu a dezvaluit cu cat va creste capacitatea de productie a fabricii. In prezent, fabrica PMI din Otopeni are o capacitate de productie de 25 de miliarde tigarete pe an. Philip Morris International (PMI) exporta mai mult de 80% din pro¬duc¬tia realizata de fabrica din Romania, cea mai mare parte in alte state UE (peste 15 piete), cea mai importanta piata fiind Ita¬lia. De altfel, PMI este unul dintre cei mai mari exportatori de produse agroalimentare din Romania.

Grupul american, lider mondial in fabricarea de produse din tutun, si-a lansat activitatea pe piata locala in 1993, iar in 1998 a inceput productia, cu o investitie de 100 milioane dolari intr-o fabrica de tigarete in Otopeni, judetul Ilfov. Compania are in portofoliu marci precum Marlboro, Parliament, Virginia Slims si L&M.

Citeste si:

Philip Morris International este prezent in Romania prin doua companii: Philip Morris Trading (platforma de distributie) si Philip Morris Romania (fabrica de tigarete). In 2013, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, cele doua companii au avut afaceri cumulate de 2,19 miliarde lei (496 milioane euro), in scadere cu peste 9% de la 2,4 miliarde lei in anul anterior. Din total, 147 milioane lei reprezinta cifra de afaceri neta a fabricii, care inregistrat anul trecut si un profit net de 18 milioane lei, iar 2,04 miliarde lei sunt afacerile distributiei, care a trecut pe pierderi, de 8,3 milioane lei.

Principalii concurenti ai Philip Morris pe piata din Romania sunt British American Tobacco si JTI, ambii cu facilitati de productie pe piata locala.

Potrivit unui raport al KPMG, consumul de tigarete din Romania a ramas anul trecut relativ stabil, insa vanzarile legale au scazut cu 4%, in timp ce consumul de tigarete de contrabanda si contrafacute a crescut cu 15%. Potrivit aceluiasi raport, cea mai vanduta marca de tigarete pe piata romaneasca este Marlboro (15,9% in volum), urmata de Pall Mall (8,5%), Winston (4,8%), L&M (4,7%) si Kent (4,5%). Exporturile de produse din tutun si tutun brut ale Romaniei au crescut cu 11,5% anul trecut, la 531 milioane euro, de la 476 milioane euro in 2012, reprezentand circa 1,1% din totalul exporturilor.