Daniel Mocanu (foto), director general si actionar majoritar DAAS, apreciaza ca ne aflam in etapa de consolidare a pietei in care trei dintre jucatorii activi in zona extinderii in ultimii ani (Auchan, Cora, Carrefour) au atins faza maturitatii. “In aceasta etapa au inceput sa apara deja tranzactiile, astfel ca in urmatoarele 12 – 18 luni ne asteptam si la alte miscari din partea retailerilor prezenti in Romania”, declara antreprenorul DAAS care considera si ca piata ar mai avea loc pentru un alt mare retailer.

Vanzarile DAAS au ramas constante in primul semestru din 2014 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, situandu-se la o valoare medie de 7 milioane euro. Magazinele de retail care au inregistrat cele mai multe deschideri sunt cele de proximitate ca Mega Image Shop&Go si Carrefour Market, supermarketurile Mega Image, magazinele de proximitate Profi, dar si discounterele marca Lidl si Penny, respectiv XXL Mega Discount.

DAAS se asteapta la o crestere a volumului de proiecte cu peste 20% in semestrul al doilea fata de anul trecut, astfel ca isi mentine predictia privind obiectivul cifrei de afaceri in 2014 la valoarea de 28 – 30 milioane euro. Mocanu estimeaza ca piata de retail se va majora in 2014 cu 5-6%, de la 26 de miliarde de euro la 27,5 miliarde de euro.

Citeste si:

Din 2014, compania a extins viziunea integrarii serviciilor, adaugand segmentelor traditionale (frig comercial si bucatarii profesionale) noi functiuni de business (HVAC, frig industrial si alte segmente necesare activitatilor de shopfitting ca iluminat, pardoseli s.a.). Daniel Mocanu estimeaza ca un procent de peste 10% din cifra de afaceri din 2014 va veni din proiecte de Shopfitting si proiecte industriale. „In economia de astazi, clientii cauta din ce in ce mai mult servicii integrate pentru eficientizarea factorilor timp, buget, calitatea realizarii unei investitii, tendinta care noua ni se potriveste manusa pentru ca noi la asta am visat de cand ne-am lansat pe piata”, spune cu entuziasm antreprenorul.

Din pietele externe in care DAAS a intrat in ultimii doi ani (Republica Moldova si Ucraina), compania estimeaza afaceri intre 500.000 – 1.000.000 de euro, investitiile in aceste piete fiind puternic influentate de evolutia la nivel politic si economic din regiunea de est a Europei.

DAAS a intrat in anul 1993 pe piata echipamentelor profesionale si serviciilor pentru industriile Retail si HoReCa. Compania s-a specializat de-a lungul timpului in proiecte de frig industrial si rafturi pentru retailul modern, fiind din 2011 liderul industriei de profil, cu o cota de piata de 34%. Din 2012, compania s-a extins in Europa de Est pe pietele din Republica Moldova si Ucraina.