"Admite cererea debitoarei Compania Romana de Aviatie Romavia RA. (...) Dispune intrarea in faliment prin procedura simplificata a debitorului. (...) Ridica dreptul de administrare al debitorului si dispune dizolvarea societatii debitoare. Da dispozitie tuturor bancilor la care debitorul are disponibil in conturi sa nu dispuna de acestea fara un ordin al judecatorului sindic sau al lichidatorului judiciar, obligatia de instiintare a bancilor revenindu-i lichidatorului judiciar. Dispune sigilarea bunurilor din averea debitorului, in sarcina lichidatorului judiciar", arata decizia instantei.

Lichidator judiciar provizoriu a fost desemnat Rovigo SPRL.

Romavia a fost infiintata in 1991 in coordonarea Ministerului Apararii, pentru transport aerian de calatori, marfa si posta, in trafic intern si international, precum si pentru deplasarile demnitarilor, anunta Mediafax.

In timp, insa, activitatea de zboruri comerciale si speciale a companiei a fost diminuata prin suspendarea certificatului de operator aerian de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana, din cauza lipsei banilor pentru inchirierea de aeronave, ceea ce a amplificat reducerea veniturilor. Astfel, Romavia nu a mai avut o pozitie strategica la nivel national, prin faptul ca nu a mai detinut exclusivitatea in organizarea, pregatirea si efectuarea zborurilor speciale.

Citeste si:

La restrangerea activitatii de transport aeronautic s-au adaugat, conform unui raport al Curtii de Conturi prezentat in presa anul trecut, cheltuieli nejustificate din punct de vedere economic, prin supradimensionarea departamentelor cu angajati, efect al reincadrarii unor pensionari desi veniturile nu erau suficiente nici pentru plata angajatilor, si acordarea de prime desi activitatea era redusa. Aceasta in conditiile in care, potrivit raportului, cheltuielile companiei erau acoperite doar in proportie de 12,5% din veniturile proprii, diferenta reprezentand subventii de la buget.

Romavia a finalizat anul trecut cu afaceri de 1,9 milioane lei si pierderi de 7,2 milioane lei, in vreme ce datoriile s-au ridicat la 70,6 milioane lei.

Intrarea Romavia in insolventa a fost pregatita de Guvern inca de la inceputul acestui an si asumata ca atare, in luna februarie, in proiectul scrisorii de intentie pregatita sa fie inmanata Fondului Monetar International (FMI).

Boeing-ul 707-3K1C Carpati al Romavia, cunoscut drept Air Force One al Romaniei, folosit, incepand din perioada regimului Nicolae Ceausescu, de catre toti presedintii tarii, a fost vandut in 2012 pentru 2 milioane de euro. La momentul vanzarii, aeronava Carpati avea interdictie de aterizare pe aeroporturile europene din cauza nivelului de zgomot care depasea limitele admise in UE.
Ca urmare a disputelor politice, Romania nu mai are in acest moment nicio aeronava oficiala.