Grupul italian Enel va finaliza procesul de vanzare a activelor din Romania si Slovacia pana la sfarsitul anului, a declarat directorul general al grupului, Francesco Starace, citat de Reuters.

"Procesul avanseaza intr-o maniera ordonata. In aceasta perioada apar primii potentiali cumparatori, iar bancile catalogheaza diversele oferte. Cred ca procesul va putea fi incheiat pana la finele anului", a afirmat Starace intro conferinta de presa la Rimini, potrivit Mediafax. Enel a anuntat in luna iulie ca a inceput procesul de vanzare a operatiunilor de distributie si vanzare a energiei din Romania si Slovacia, in cadrul unui program de reducere a datoriilor.

In Romania, Enel vrea sa vanda 64,4% din Enel Distributie Muntenia si Enel Energie Muntenia, 51% din Enel Distributie Banat, Enel Distributie Dobrogea si Enel Energie, precum si 100% din compania de servicii Enel Romania (detinuta prin Enel Investment Holding BV). Aceste companii opereaza o retea de electricitate de 91.000 de kilometri si distribuie circa 14TWh de electricitate anual, cu o cota de piata de 34%.

Diviziile Enel din Romania vand aproape 9 TWh de energie anual catre aproximativ 2,6 milioane de clienti, dintre care 2,4 milioane casnici (unde are o cota de piata de 20%, iar restul companii (segment pe care controleaza 38% din piata). Companiile Enel din Romania au inregistrat anul trecut venituri de 1,12 miliarde de euro si profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) de 289 milioane de euro.

In Slovacia, Enel vrea sa vanda o participatie de 66% din Slovenské Elektrárne, cel mai mare producator de energie al tarii, cu o cota de piata de aproape 80%. In 2013, a raportat venituri de 2,9 miliarde de eurosi profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) de 708 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri