Compania La Festa Romania, producatorul sucurilor naturale Tedi si Tymbark, are in plan pentru anul acesta o crestere de 20 % a cifrei de afaceri, pana la circa 43 de milioane de euro. "In ceea ce priveste cresterile vanzarilor pe anul acesta, mizam pe brandul Tymbark, mai ales in conditiile in care tocmai am lansat pe piata trei noi sortimente destinate special cocktail-urilor", a declarat Krzysztof Grabowski, presedintele companiei La Festa Romania.

La Festa a incheiat anul trecut cu afaceri de 36,1 milioane euro si un profit de 2,8 milioane de euro, iar pe primul trimestru al acestui an a fost inregistrata o cifra de afaceri cu 9% mai mare decat in perioada similara a anului precedent.

In momentul de fata, compania are o fabrica de sucuri la Valenii de Munte, in judetul Prahova, in care in ultimii trei ani a fost plasata o investitie de peste 25 de milioane de euro.

Fabrica are in prezent 600 de angajati si a fost inaugurata in iunie 2002, in urma unei investitii initiale de peste 7 milioane de euro. 17% din productia realizata la Valenii de Munte este destinata exportului, printre tarile vizate numarandu-se Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Siria, Republica Moldova, Franta sau Germania.

"Suntem in pregatiri pentru o noua investitie in centrul de la Valeni. Nu a fost stabilit inca bugetul de investitie si zona catre care va fi orientat, insa in luna august va avea loc o intalnire oficiala si vom pune la punct toate detaliile referitoare la aceasta investitie", a mai spus Grabowski. La Festa Romania detine 8% din piata sucurilor naturale, cel mai puternic brand pe acest segment fiind Tymbark, cu o cota de piata de 5%. "Credem ca vom creste pe piata sucurilor naturale si in acest sens mizam pe Tymbark", a spus Paul Iagaru, director comercial La Festa Romania.

Pe segmentul nectaruri, la finele anului 2005, compania La Festa International detinea o cota de 35% din volumul total al pietei, inregistrand o crestere semnificativa fata de anul precedent.

Compania a lansat recent gama Tymbark Fructele Lumii, care este, deocamdata, singura linie de sucuri naturale pentru cocktail prezenta pe piata bauturilor necarbonatate din Romania. In paralel cu dezvoltarea segmentului de sucuri naturale, compania detine si o divizie de produse instant, care a scos pe piata ciocolata calda instant, capuccino "3 in 1", ceaiurile Ekoland, Lemona, marca de cacao granulat Brumi, cacao pudra Van si crema pudra pentru cafea Coffeeta. Aproape toate marcile vandute de companie pe piata romaneasca sunt produse local. La Festa face parte din grupul polonez Maxpex, format din sapte companii cu sediul in Polonia si cinci firme straine in Cehia, Ungaria, Slovacia, Germania si Romania. Grupul are o cifra de afaceri anuala de peste 210 milioane de euro.