Sub conducerea omului de afaceri turc Omer Susli, care la inceputul acestui an a preluat operatiunile companiei de la grupul Praktiker din Germania, lantul de bricolaj ar urma sa isi reia dezvoltarea pe plan local, pentru ca pana la finalul anului sa numere 29 de magazine. Planul omului de afaceri este acela de a ajunge la o retea de 45 de unitati in toata tara in urmatorii doi ani. „Pana la finalul anului 2014 suntem increzatori ca vom reusi sa ne repozitionam. Intentionam sa crestem profitabilitatea magazinelor existente, mai mult, ne dorim ca in urmatorii doi ani sa extindem reteaua la 45 de magazine” , a declarat Omer Susli, proprietarul Praktiker.

Revine apetitul investitiilor in bricolaj: planurile retailerilor

Revine apetitul investitiilor in bricolaj: planurile retailerilor

Cu un business care a scazut puternic, ajungand la doar un pas de insolventa, Praktiker, sub noua conducere, isi va reincepe ofensiva pe piata de bricolaj, un segment care in ultimii ani este dominat de catre jucatorii locali precum Dedeman, Arabesque sau Ambient. Omer Susli are in plan ca in urmatorii doi ani sa isi extinda operatiunile la nivel local cu inca 18 magazine, de la 27 cate detine in prezent, la 45 pana in 2016. Parte a acestei strategii va fi demarata inca din acest an, cand omul de afaceri planuieste sa deschida doua noi unitati Praktiker – in Targu-Jiu si la Giurgiu.

Praktiker vede primele rezultate pozitive sub conducerea lui Susli

Praktiker Romania a incheiat primul semestru al anului 2014 cu un profit operational de aproape 12 milioane de lei. Dupa preluarea de catre omul de afaceri de origine turca, Omer Susli, la sfarsitul lunii februarie 2014, Praktiker a inceput un program de restructurare a companiei si de repozitionare a brandului Praktiker pe piata de bricolaj. Luna aprilie a reprezentat startul cresterii pentru Praktiker Romania si a adus un profit operational pozitiv pentru prima jumatate a anului 2014. Astfel, la numai trei luni de la preluarea companiei, profitul operational pentru al doilea trimestru al anului 2014 a crescut cu 44 milioane de lei fata de primul trimestru al aceluiasi an si cu 37 milioane de lei fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Aceasta imbunatatire a rezultatelor financiare se datoreaza in principal optimizarii de costuri pe servicii si utilitati si renegocierilor ce au privit atat contractele de chirie cu proprietarii, cat si contractele cu furnizorii de marfa si servicii, obtinand preturi de achizitie si termene de plata mai bune. Trendul in vanzari si profitabilitate s-au imbunatatit vizibil in ultima perioada, compania Praktiker inregistrand cresteri in vanzari in medie de peste 10% fata de 2013.

Piata romaneasca de bricolaj traverseaza poate una dintre cele mai dificile perioade, fiind marcata de exituri, repozitionari si achizitii. Principalii jucatori ramasi in industria de profil sunt Dedeman, Arabesque, Ambient, dar si Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Mr. Bricolage.