Complexul de agrement Stejarii Country Club, dezvoltat de omul de afaceri Ion Tiriac in padurea Baneasa din nordul Capitalei, asteapta venituri de 3 milioane de euro dupa primul an de activitate, in conditiile in care a fost inregistrata o crestere lunara de cel putin 10% in primele 9 luni de activitate.

In urma unei investitii de 18 milioane de euro, dintre care 8 mil. euro au fost fonduri europene, clubul a atras pana acum in jur de 1.700 de membri, dintre care 400 sunt copii. Capacitatea maxima a unui complex sportiv este un indicator care variaza in functie de specificul activitatii. “Noi avem un country club si credem ca 2.500 este o cifra buna. Nu vrem sa fie foarte aglomerat, dar totusi suntem un business care trebuie sa fie sustenabil. Vrem sa ajungem la 2.000-2.100 de abonati pana la finele anului si la 2.500 in 2015”, afirma George Bakopanos (foto sus), general manager la Stejarii Country Club.

Numarul abonatilor noi este foarte relevant pentru cresterea afacerii, insa prioritatile lui George Bakopanos, grecul care conduce Stejarii Country Club din luna ianuarie, si ale lui Mihai Popa, director operational al complexului, sunt rata de reinnoire a abonamentelor si cresterea veniturilor aditionale. “Ne vom uita atent la rata de prelungire a abonamentelor si la veniturile obtinute din alte activitati decat abonamentele, care trebuie sa ajunga la un procent de 20-25% din totalul incasarilor. In ceea ce priveste continuarea abonamentelor, ne propunem un procent de 75%, in conditiile in care o rata de 50% este foarte buna pentru piata din Bucuresti”, afirma Mihai Popa (foto dreapta), cel care anterior a detinut functia de country manager al World Class Romania.

Complexul Stejarii Country Club, defasurat pe o suprafata de 22.000 mp, include un centru de fitness, aerobic si cycling, terenuri de tenis interioare si exterioare, piscina interioara si exterioara, sauna, jacuzzi, terenuri de squash, padel, un Shiseido SPA si un Golf Driving Range. „Lucram la un restaurant care va fi gata in decembrie-ianuarie 2015, proiect care necesita o investitie de 1 milion de euro”, spune George Bakopanos.

Conducerea Stejarii Country Club vrea, de asemenea, o felie din piata evenimentelor corporate si sociale, iar in prezent 20% din venituri sunt obtinute prin intermediul conferintelor si al nuntilor. “Ponderea va fi mai mare anul viitor pe masura ce vor incepe rezervarile pentru nunti si vom organiza mai multe evenimente de afaceri”.

Principalii concurenti pe piata de fitness si wellness din Bucuresti sunt lantul World Class, care are in actionariat fondul de investitii Resource Partners, clubul Pescariu Sports & Spa, detinut de familia fostului tenisman Dinu Pescariu, si cluburile Club Moving Romania, controlate de un antreprenor francez. Cat de important este pretul pe segmentul premium al pietei de fitness? “Clientii sunt foarte sensibili la pret, iar aceasta este o regula generala. Noi, toti cei din piata de fitness, am facut posibil acest lucru in ultimii 10 ani, iar acum trebuie sa schimbam perceptiile consumatorilor. Asa cum am educat clientii, incercam sa-i reeducam si sa le aratam ca pot primi mai mult pentru un abonament platit”, spune Mihai Popa.

Un abonament la Stejarii Country Club are un pret de pornire de 1.500 de euro anual si se acorda o reducere de 30% pentru partener, iar pentru copiii mai mici de 12 ani abonamentul costa 500 de euro, in timp ce pentru cei cu varsta cuprinsa intre 12 si 16 ani costul anual este de 700 de euro cu TVA.

Stejarii Country Club are 134 angajati, dintre are 36 sunt antrenori angajati permanent. De asemenea, clubul lucreaza si cu freelanceri care vin la sala doar pentru o clasa. Sase angajati sunt dedicati zonei de vanzari.

In opinia lui Mihai Popa, director operational al complexului, clientii din Romania platesc mai mult decat in alte tari, spre comparatie, de exemplu, cu tari ca Germania si Ungaria. “Aici avem o componenta sociala puternica, spre deosebire de tarile din vest, unde mentalitatea este diferita. Clientii de acolo merg la sala doar pentru sport, alearga o ora, fac un dus si apoi isi continua activitatile zilnice.”

Cum sunt platiti antrenorii din salile de fitness din Capitala? “Sky is the limit” – acesta e raspunsul comun transmis de George Bakopanos si Mihai Popa. “Sunt platiti foarte bine si ei merita acest lucru. Multi dintre antrenori sunt platiti asemenea oamenilor de vanzari. Au un salariu fix si, in functie de veniturile clubului, primesc un bonus consistent. Daca antrenorii sunt bine vazuti de catre clienti, atunci vor fi recompensati”, afirma directorul operational al Stejarii Country Club.

El remarca interesul clientilor pentru personal training, servicii dedicate clientilor interesati de sport. “Antrenorii de fitness foarte buni au, pe langa clasele de sport, si lectii individuale. Sunt platiti foarte bine. Spre exemplu, un venit lunar de 800 de euro era ridicat in urma cu 5 ani, iar acum un salariu poate ajunge la cateva mii de euro”. Care sunt explicatiile pentru aceasta crestere a salariilor platite pe piata de fitness? “In primul rand, antrenorii de fitness stiu mai multe acum. In al doilea rand, piata a inteles ca trebuie sa plateasca mai mult pentru serviciile lor. Cluburile stiu ca trebuie sa plateasca mai mult pentru a-i avea in echipa pe cei mai buni. Sunt multi antrenori de fitness in Bucuresti care castiga peste 5.000 de euro lunar”, explica Mihai Popa.

Reteta este simpla pentru un antrenor de fitness profesionist: lucrezi 10 ore pe zi, 5 zile pe saptamana, adaugi servicii de personal training si poti castiga mii de euro pe luna. “Se intampla ca unii antrenori sa primeasca chiar si 50% din pretul platit de client pentru serviciile de personal training”, adauga managerul Stejarii Country Club.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri