"In aceasta perioada, Departamentul Franciza al companiei deruleaza un program pilot de dezvoltare si implementare a sistemului de franciza postala. Printre tintele acestui program pilot se afla evaluarea zonelor geografice in care sa se dezvolte parteneriate in cadrul francizei postale (...). Programul pilot se va finaliza in 2016, tinta fiind ca franciza postala a companiei sa se regaseasca in cel putin jumatate din numarul total de subunitati ale retelei postale existente la acea vreme", au declarat reprezentantii Postei, scrie Mediafax.

In prezent, reteaua Postei numara 5.600 de unitati teritoriale. Prima franciza opereaza in complexul comercial Domino Plaza din cartierul Tei. Unitatea a fost dotata de catre beneficiarul de franciza, societatea Domino Servicii Diverse SRL, cu toate echipamentele impuse de activitatea postala, inclusiv cu sistemele de securitate necesare.

Costul estimat al investitiilor se ridica la aproximativ 40.000 de lei, se arata intr-un comunicat al Postei Romane. Societatea Domino Servicii Diverse este controlata de Issam Nassan (cetatean sirian) - 95% si Anca Cristina Boeru - 5%. In cadrul subunitatii vor lucra trei angajati, cu un program de lucru cu publicul, de luni pana sambata, intre orele 09:00 - 21:00, si duminica, intre orele 09:00 - 17:30. Aceasta va oferi toate produsele si serviciile din portofoliul Postei Romane, cu exceptia distributiei de pensii.

"In era digitala, unele locatii traditionale ale Postei nu mai sunt viabile. Mutand serviciul in lanturi de magazine pozitionate comercial, clientii beneficiaza de o experienta completa de retail. Prin acest parteneriat, Posta Romana, in calitate de francizor, isi va optimiza portofoliul de produse si servicii, dar si costurile operationale, raportat la valoarea adaugata a acestora", a declarat directorul general al Postei Romane, Alexandru Petrescu.

Citeste si:

Complexul comercial Domino Plaza este amplasat pe strada Maica Domnului 61, din sectorul 2 al Capitalei. Beneficiarul de franciza va raporta Postei Romane veniturile incasate, din care va pastra o suma constituita din comisioane fixe aplicate pe serviciu sau produs furnizat. La aceasta suma finala, operatorul de servicii postale va mai incasa o redeventa de 2%. Tarifele produselor si serviciilor furnizate prin beneficiarul de franciza vor fi cele practicate de Posta Romana in toata reteaua sa, fara niciun fel de cost suplimentar. Incasarile anuale estimate in subunitatea postala Partener Domino sunt de aproximativ 1 milion de lei, cu un profit estimat pentru Posta Romana de 78.000 de lei.

Veniturile anuale estimate ale Domino Servicii Diverse sunt de peste 150.000 de lei. Planul de management al Postei Romane pentru perioada 2013 - 2016 are ca reper strategic procesul de reorganizare a proceselor, in paralel cu optimizarea portofoliului de produse si servicii. In cadrul acestei strategii, compania intentioneaza sa dezvolte parteneriate cu potentiali beneficiari, avand la baza un model de business modular, care sa permita implementarea sistemului de franciza postala in mare parte din reteaua de subunitati.

Posta Romana detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania. In prezent, peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Romane si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie.