Piata locala a usilor de garaj trece printr-o etapa de asezare si de consolidare, fiind marcata in perioada crizei de o schimbare a obiceiurilor de consum, o migrare catre produse mai ieftine, a caror durata de functionare este simtitor mai scazuta decat cele care au preturi mai mari si fac parte din categoria „premium”.

Potrivit MCA Grup, unul dintre cei mai importante nume pe acest segment, piata de profil inca se afla in criza, reprezentantii companiei sugerand ca un reviriment va putea fi simtit abia peste unul sau doi ani. „Inca vorbim de criza in sectorul nostru. Avem produse care se instaleaza la o perioada de unu – doi ani de la inceperea constructiilor. Daca exista un reviriment in zona constructiilor de cladiri noi, MCA o va simti peste un an sau doi. (...) Daca privim situatia in ansamblu, in primele sase luni ale anului 2014, grupul de firme MCA a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 2,8 milioane de euro, similara cu evolutia din aceeasi perioada a anului anterior. Pe piata interna am avut o usoara scadere, insa evolutia pozitiva pe pietele externe ne-a ajutat sa ne mentinem per total la un nivel similar cu anul anterior”, a declarat pentru wall-street.roCiprian Oprea (foto), CEO al MCA Grup.

Ciprian Oprea a mai subliniat ca exporturile sustin in continuare o buna parte din business, circa 30% din rulaje fiind asigurate pe piata externa. „Exporturile ne vor aduce 30% din business in acest an, pondere pe care am si atins-o dupa primele sase luni si credem ca se va mentine”, a mai precizat managerul MCA Grup.

Din semnalele pe care reprezentantii MCA Grup le au, lucrurile in piata au inceput sa se miste. „Pentru usile de garaj, sezonul de varf se instaleaza incepand cu mijlocul lunii septembrie si o tine in forta pana in decembrie. Ne asteptam ca piata usilor sectionale sa avanseze cu minimum 5% pana la finele anului. Piata, in general, este pe un trend ascendent. Romanii s-au indreptat insa, in numar mai mare, catre usi mai economice, iar noi nu suntem in zona pretului mic”, apreciaza Ciprian Oprea.

Exporturile au impulsionat anul trecut piata locala a usilor de garaj

Piata locala a usilor de garaj a crescut anul trecut cu circa 10%, arata o analiza a MCA Grup, bazata pe datele raportate de principalele companii anul trecut, care releva faptul ca o explicatie pentru crestere vine ca urmare a vanzarilor la export. Din informatiile MCA Grup evolutia s-a datorat comercializarii unor volume mai mari la export. Pentru prima parte a acestui an, compania apreciaza ca piata locala a usilor de garaj a inregistrat o usoara crestere fata de anii anteriori.

„Sezonalitatea cu care ne-am obisnuit in Romania se mentine, ceea ce inseamna ca in primul trimestru din 2014 se inregistreaza in general doar aproximativ 10% din vanzarile anuale de usi sectionale, cererea urmand sa creasca treptat in partea a doua a anului”, a declarat Ciprian Oprea, CEO-ul MCA Grup. In ceea ce priveste evolutia anuala a pietei, producatorul de usi de garaj prognozeaza o crestere de irca 5% per ansamblu, asteptandu-se la un avans mai abrut pe zona de usi industriale. „Daca ne referim la grupul de firme MCA, putem spune ca in primul trimestru am atins tinta de a realiza 30% din afaceri la export. Pentru finele anului, estimarile din acest moment ne indica o potentiala crestere cu 8%, in general datorita exportului”, a mai adaugat Oprea.

Afacerile MCA s-au ridicat anul trecut la circa 8 milioane de euro, in scadere fata de anul 2012. Principalii competitori ai MCA pe piata de profil sunt, printre altii, Hormann Romania, Rom Automatizare, Dorma, Aluterm Group, Geze, G-U Ferrom Com, BIT WinDoors, Somfy Romania, Kaba Group si Assa Abloy.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri