La finele primului trimestru, Kingfisher a raportat vanzari in Romania de 16 milioane de lire sterline (19,4 milioane de euro). Magazinele Bricostore din Romania au generat o pierdere bruta din vanzari de 6 milioane de lire sterline (7,38 milioane de euro) in prima jumatate a anului fiscal, cifra care include costurile legate de reconfigurarea magazinelor in formatul Brico Depot.

Planul Kingfisher: reconfigurarea tuturor magazinelor Bricostore pana in primavara anului viitor

Primele doua magazine in noul format au fost inaugurate in martie, iar grupul a anuntat ca va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine. "Reconfigurarea primelor doua magazine a generat rezultate incurajatoare, de aceea vom accelera procesul pentru celelalte 13 magazine, care vor fi reconfigurate pana la inceputul primului trimestru al anului fiscal 2015/2016. Investitia va avea un impact suplimentar de aproximativ 6 milioane sterline asupra profitului de anul acesta", se arata in raportul financiar al Kingfisher.

Kingfisher a anuntat in aprilie anul trecut achizitia de la compania franceza de retail Group Bresson a celor 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012. Grupul a informat, de asemenea, ca ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine. Tranzactia a fost finalizata in trimestrul al doilea al anului fiscal 2013/2014, astfel ca raportul financiar pentru primul semestru din acest an nu include date pentru comparatie aferente perioadei similare a anului trecut.

Englezii au cumparat magazinele Bricostore Romania

Englezii au cumparat magazinele Bricostore Romania

La nivel de grup vanzarile Kingfisher au urcat cu 0,9%, la 5,77 miliarde de lire sterline (7,09 miliarde de euro). Profitul net a ramas neschimbat, la 364 milioane de lire sterline (447,7 milioane de euro). Kingfisher a anuntat in aprilie ca a facut o oferta de 275 milioane euro pentru compania franceza Mr Bricolage, cu trei magazine pe piata romaneasca, anticipand incheierea tranzactiei pana la finele anului financiar 2014/2015.

Grupul britanic concureaza pe piata romaneasca cu retaileri precum Ambient, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Praktiker si Leroy Merlin.