Mobila romaneasca este la mare cautare, dar nu in tara, ci in strainatate. Exporturile au crescut cu mai bine de 10 procente in prima jumatate a acestui an. De altfel, specialistii estimeaza ca trei sferturi din mobila produsa in tara va lua anul acesta drumul strainatatii. Anul trecut, exporturile de mobila au valorat 1,6 miliarde de euro, informeaza Digi24.

Strainii cauta in special mobilierul clasic, din lemn masiv, si prefera piesele din nuc, fag sau tei. "Rusii prefera mobila clasica, cat mai bogata ornamental, cu sculptura pronuntata, vizibila, vesticii prefera liniile mai simple, dar elaborate, dar tot din lemn masiv”, spune Iuliana Pasatoiu, reprezentanta unei fabrici de mobila.

Mobilierul modern este cautat mai ales in vestul Europei. "Au fost solicitari din Paris, de exemplu, am ajuns sa ne trimitem designerii si sa mobilam apartamente de acolo”, spune Edward Stanescu, reprezentantul unui producator de mobila.

Cei mai multi dintre romani au insa bugete modeste. Cauta in principal mobila din pal, pentru ca este mai ieftina, si vor ca ea sa includa multe spatii de depozitare, din cauza locuintelor mici. Preturile reduse ale mobilierului fabricat in Asia i-a convins pe multi sa cumpere scaune si dormitoare fabricate in China si canapele si dulapuri din Turcia. Doar in prima jumatate a anului a fost importata mobila de 40 de milioane de euro din cele doua tari, cifra in crestere fata de anul trecut.

Sursa foto: Mobila, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri