“O componenta importanta a francizelor este numarul de unitati, adica de locatii deschise, pentru ca o franciza de succes inseamna extindere, adica un numar mare de unitati”, a declarat Jose Miguel Viñals.

In 2009, in Romania erau 22 de francize spaniole si 36 de unitati, in 2010 24 de francize si 51 de unitati, iar in 2011 a avut loc un salt important: numarul de unitati s-a triplat, ajungandu-se la 132 provenind din 35 de francize spaniole. In 2012, s-au retras 5 francize, insa cele 30 care au ramas, au urcat la 165 de unitati. In 2013, cifra francizorilor a ramas la 30, insa numarul unitatilor a inregistrat o noua crestere, ajungand la 191.

Citeste si:

Cele mai importante francize spaniole prezente in Romania sunt in sectorul textil, unde grupul Inditex este lider prin magazinele marcilor Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti si Zara Home. O alta franciza de succes in Romania este Natur House, in sectorul nutritie si dietetica.

“Potentialul francizei spaniole in Romania nu se va opri aici. Sunt multe afaceri de succes din Spania care doresc sa intre pe piata romaneasca, astfel ca nu se vorbeste doar de o extindere a celor deja existente, ci si de intrarea altor nume noi”, a conchis Viñals.

Sursa foto: Shutterstock.com