"Compania Grup Feroviar Roman a semnat un contract de transport de carbune, cu o durata de circa 2 luni, cu termocentralele Craiova si Cernele. GFR a fost desemnata castigatoarea licitatiei publice pentru atribuirea contractului, a semnat contractul vineri, 19 septembrie, si a efectuat deja primele transporturi", se arata intr-un comunicat al companiei, citat de Mediafax. Cantitatea totala de carbune prevazuta a fi transportata prin acest contract este de un milion de tone.

"Aceasta a fost cea de-a doua licitatie organizata pentru atribuirea contractului dupa ce procedura initiala, la care compania GFR a fost de asemenea declarata castigatoare, la data de 4 septembrie, a fost contestata de catre celalalt ofertant, compania CFR Marfa", se mai spune in comunicat. Valoarea contractului castigat de catre GFR este de circa 5,3 milioane lei.

La finele lunii august, Curtea de Apel Craiova a respins, solicitarea CFR Marfa de anulare a licitatiei pentru transportul carbunelui organizata de CE Oltenia, unde transportatorul feroviar de stat concureaza tot cu GFR, valoarea contractului fiind insa mult mai mare. O asociere din care face parte GFR a solicitat suma de 255 milioane lei la aceasta licitatie, iar CFR Marfa a cerut 256 milioane lei, au declarat in luna mai surse din Complexul Energetic Oltenia.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a respins la finele lunii iunie cererea CFR Marfa de anularea a licitatiei si a dispus continuarea procedurii de atribuire, transportatorul feroviar de stat avand posibilitatea de a ataca decizia in instanta. Fostul ministru al Transporturilor Dan Sova a declarat la 10 iunie ca a depus plangere penala in rem pentru aceasta licitatie, unde diferenta intre preturile solicitate a fost minima, si ca procedura trebuie reluata intrucat au fost depuse doar doua oferte.

Citeste si:

"Nu se poate declara un castigator, conditia din caietul de sarcini era sa fie trei oferte, ori au existat numai doua. Va trebui s-o reia", a spus fostul ministru.
In replica, GFR a transmis ca nu exista motive pentru anularea licitatiei. Licitatia a fost programata initial pentru luna ianuarie, cand CE Oltenia a transmis invitatii de participare catre CFR Marfa, GFR si alte trei societati.

Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro), iar acordul urma sa intre in vigoare in 1 aprilie 2014. Licitatia a fost insa amanata dupa ce Gruia Stoica a fost retinut de DNA, fiind urmarit penal pentru cumparare de influenta. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Bostina suma de 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la licitatia pentru transportul carbunelui.

Dupa retinerea lui Stoica, CE Oltenia a anuntat ca va prelungi contractul existent cu CFR Marfa. Gruia Stoica este in arest la domiciliu din luna mai, cand instanta suprema i-a inlocuit masura arestului preventiv. GFR, parte a grupului Grampet, este al doilea mare transportator de marfa din Romania, dupa CFR Marfa.

Compania a castigat in iunie 2013 licitatia de privatizare a CFR Marfa, insa vanzarea pachetului majoritar de actiuni nu a putut fi finalizata pana la termenul limita pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Sursa foto: Shutterstock / Train