Cemacon, unul dintre cei mai mari producatori de blocuri ceramice, va demara un proces investitional menit sa creasca volumul de productie al fabricii din judetul Salaj.

Astfel, gama Evoceramic, aflata in portofoliul Cemacon, se va produce atat in fabrica de la Recea, judetul Salaj, cat si pe linia optimizata din fabrica de la Zalau, care a fost pusa in functiune in anul 2007, si s-a aflat in conservare in ultimii trei ani, din cauza scaderii pietei constructiilor.

Linia de fabricatie din Zalau trece printr-un proces amplu de retehnologizare si modernizare, astfel incat sa intruneasca strandardele de calitate si eficienta de cost precum fabrica Cemacon de la Recea. Ca urmare a redeschiderii fabricii din Zalau, Cemacon creeaza 65 de noi locuri de munca.

Masura a fost necesara intrucat, in 2014, Cemacon a atins pragul maxim al capacitatii de productie de la Recea. Din luna iunie, cererea de produse Evoceramic a depasit stocurile disponibile ale Cemacon. In contextul unei cereri peste posibilitatile actuale de productie, confirmata si de triplarea cifrei de afaceri a companiei in ultimii patru ani, managementul Cemacon a luat decizia de a valorifica activul reprezentat de fabrica din Zalau. In urma scenariilor de dezvoltare analizate, a rezultat ca retehnologizarea fabricii din Zalau este solutia cea mai eficienta din perspectiva timpului necesar pentru implementare si a investitiei.

„Pentru prima data de la aparitia crizei, in 2008, am constatat cat de dificil este sa gestionezi o cerere de produse din ce in ce mai mare, pe care sa nu o poti satisface, din cauza stocurilor insuficiente. Am inceput prin a cauta solutii de dezvoltare in afara companiei, orientandu-ne catre preluarea altor producatori sau catre construirea unei fabrici noi. Dar am constatat ca aceste solutii sunt foarte costisitoare, atat din punctul de vedere al timpului necesar pregatirii pentru productie, cat si al investitiilor. Ne-am intors, astfel, catre propria facilitate de productie nevalorificata, care se afla inca la stadiul tehnologic al altor producatori din piata. Investitiile necesare pentru retehnologizarea, modernizarea si pregatirea ei pentru gama Evoceramic sunt mai mici decat oricare dintre celalte solutii investigate, in plus, aceasta solutie ne permite sa incepem productia inca din primul trimestru al anului 2015”, a spus Liviu Stoleru, director general si presedinte al Consiliului de Administratie al Cemacon.

Gradul de utilizare a fabricii de la Recea, unde compania are cea mai performanta linie de acest fel din Europa de Sud-Est, a crescut de la an la an, odata cu vanzarile si rezultatele companiei. In 2010, linia era utilizata in proportie de 34%. In 2011 a crescut la 67% iar un an mai tarziu la 83%. Anul 2013 a marcat lansarea unui nou portofoliu de produse, gama de caramizi Evoceramic. Datorita acestui fapt, linia de productie a fost utilizata la 88% din capacitatea sa anul trecut.

„Performanta obtinuta de echipa de vanzari imi da incredere ca in 2015 vom deveni, si din punctul de vedere al vanzarilor, al doilea jucator din Romania si primul din Transilvania si Banat, realizand, astfel, unul din obiectivele stabilite acum trei ani. Continuam cresterea, iar aceasta decizie poate deschide drumul altor investitii”, a explicat Liviu Stoleru.

In primul semestru al anului 2014, Cemacon a inregistrat o crestere cu 41% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut, venituri din vanzari mai mari cu 35%, un profit operational in crestere cu 97% si profit net de 2,27 milioane de lei.

Cemacon este unul dintre cei mai mari producatori de caramizi (blocuri ceramice) din Romania. La finele anului trecut compania ocupa locul al 10-lea in topul celor mai mari producatori de zidarie din Romania (BCA + caramida). “Campionul” evolutiei pe piata de zidarie a fost anul trecut Cemacon, care a raportat o crestere de circa 40% a rulajului.

Cemacon si-a redus si pierderile anul trecut la 1,5 milioane de euro, fata de circa 4 milioane de euro cat inregistra cu un an in urma. Compania cu sediul in Cluj, dar cu fabrica in judetul Salaj, si-a adancit datoriile, acestea depasind anul trecut 33 de milioane de euro. O veste buna este ca numarul de angajati a crescut cu 23%, la 123 de angajati.

Principalii concurenti ai Cemacon pe piata producatorilor de blocuri ceramice la nivel local sunt Wienerberger, Ceramica Iasi (Brikston) sau Siceram.

Sursa foto: Cemacon

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri